شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#نخست وزیر#فلسطین#واشنگتن

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان:

از زمان توافق اوسلو تاکنون در انتظار نتیجه‌ دادن مذاکرات هستیم!

از زمان توافق اوسلو تاکنون در انتظار نتیجه‌ دادن مذاکرات هستیم!

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به راهبردهای آمریکا در منطقه، تاکید کرد: تا زمانی که افق سیاسی برای حل مساله فلسطین وجود نداشته باشد، تدابیر واشنگتن بی‌نتیجه خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «محمد اشتیه» شامگاه گذشته (شنبه) در گفتگو با تلویزیون رسمی فلسطین تاکید کرد: دولت فعلی آمریکا با دادن وعده‌های مختلف به طرف فلسطینی وارد صحنه تحولات منطقه شد، اما از همه این وعده‌ها جز یکی از آنها برآورده نشده که آن هم به ازسرگیری حمایت مالی از آنروا مربوط می‌شود.

وی با اشاره به عدم وفای به عهد دولت بایدن در عمل وعده‌های خود در زمینه بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس، بازگشایی دفتر ساف در واشنگتن و کمک به تأمین بودجه تشکیلات خودگردان، افزود: ما مسائل مهمی را در نظر داریم اما تا زمانی که افق سیاسی برای حل مساله فلسطین وجود نداشته باشد، همه چیز روی هواست!

نخست وزیر تشکیلات خودگردان در ادامه گفت: از زمان امضای توافق اوسلو (میان سازمان آزادیبخش فلسطین و رژیم صهیونیستی در ۱۳ سپتامبر ۱۹۹۳ در واشنگتن) تاکنون، ما منتظریم که مذاکرات نتیجه بدهد اما این مساله رخ نداده است!

اشتیه با اشاره به مؤثر نبودن تلاش‌های دولت آمریکا در مساله فلسطین، افزود: شرایط کنونی باعث خواهد شد که ما در همه مسائل بازنگری کنیم و تصمیمات شورای مرکزی را جهت اجرا روی میز قرار دهیم.

وی افزود: ما در دوران انتظار برای نتیجه بخش بودن سفر هیأت آمریکایی و جو بایدن به منطقه هستیم و پس از آن تصمیمات خود را اتخاذ خواهیم کرد.

گفتنی است که شورای مرکزی تشکیلات خودگردان فلسطین در فوریه ۲۰۲۲ پس از نشستی که در رام الله برگزار کرد، از تعلیق به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در مرزهای ۱۹۶۷ خبر داد. شورای مرکزی همچنین از توقف همکاری با اشغالگران در کرانه باختری و قدس خبر داد.