شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#عراق#وزارت#وزارت دفاع

۲ نظامی ترکیه بر اثر انفجار بمب در شمال عراق کشته شدند

۲ نظامی ترکیه بر اثر انفجار بمب در شمال عراق کشته شدند

وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه ای از کشته شدن ۲ نفر از نظامیانش در شمال عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه النشره، وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای از کشته شدن ۲ تن از نظامیان این کشور در عملیات «پنجه قفل» در شمال عراق خبر داد.

بنابر اعلام وزارت دفاع ترکیه، در اثر انفجار یک بمب در شال عراق تعداد نظامیان کشته شده پس از مرگ یکی از مجروحان به دو نفر رسیده است.

در این بیانیه آمده است: این حادثه در پی انفجار یک بمب در منطقه عملیاتی «پنجه قفل» که توسط گروه پ‌.ک‌.ک در شمال عراق کار گذاشته شده بود، منفجر شد رخ داد.

بنابراین گزارش، در لحظات اولیه این انفجار یک نظامی ترک کشته شده و سه نفر دیگر که مجروح شده بودند، بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند. اما در نهایت یکی از نظامیان مجروح در بیمارستان جان باخت تا تعداد کشته شدگان این حادثه به دو نفر برسد.

ارتش ترکیه از ۱۸ آوریل ۲۰۲۲ عملیات پنجه قفل را علیه مقرهای سازمان پ.ک. ک در مناطق متینه، زاب و افشین باسیان در شمال عراق آغاز کرده است. مقامات رسمی بغداد و اربیل هنوز واکنشی به این مداخله نظامی آشکار در خاک عراق نشان نداده اند.

گفتنی است اخیراً یک کارشناس امنیتی عراقی با اشاره به حضور گسترده نظامی ترکیه در اقلیم کردستان عراق، تاکید کرد: ارتش ترکیه ۵۰ پایگاه مختلف نظامی در مناطق اقلیم دارد که ۲۱ پایگاه از آنها، پایگاه‌های اصلی محسوب می‌شوند. این ۵۰ پایگاه نظامی در منطقه مابین دو شهر دهوک و اربیل در نوار مرزی اقلیم کردستان عراق قرار دارند. همچنین ارتش ترکیه دهها مرکز اطلاعاتی و جاسوسی در داخل اقلیم کردستان عراق ایجاد کرده که فعالیت‌های آنها در پوشش نمایندگان جامعه مدنی و یا شرکت‌های تجاری انجام می‌شود.