شهر خبر

مقام ارشد یمنی:

متجاوزان هدف قرار خواهند گرفت/ موضع سید حسن نصرالله جسورانه بود

متجاوزان هدف قرار خواهند گرفت/ موضع سید حسن نصرالله جسورانه بود

مشاور شورای عالی سیاسی یمن ضمن محکومیت سوء استفاده ائتلاف سعودی - اماراتی از آتش بس در یمن به آنها هشدار داد که در صورت تداوم این روند، شرکت ها و تأسیسات نفتی و گازی هدف قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مشاور شورای عالی سیاسی یمن سو استفاده عربستان و امارات از آتش بس اعلام شده توسط سازمان ملل در یمن و غارت و چپاول نفت و گاز این کشور را محکوم کرد.

«محمدطاهر انعم» در پیامی توئیتری ضمن اشاره به این موضوع هشدار داد: زیاد طول نخواهد کشید که صبر رهبری یمن در قبال سو استفاده ائتلاف متجاوز سعودی اماراتی از آتش بس اعلام شده توسط سازمان ملل در یمن برای غارت نفت و گاز آن از طریق کشتی‌ها در سواحل شبوه و شرکت‌های مستقر در مرزهای حضرموت و الجوف با رژیم آل سعود به پایان می‌رسد و شرکت‌ها، کشتی‌ها و تأسیسات نفتی و گازی آنها هدف قرار خواهد گرفت.

همزمان، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی در صنعا، دیروز شنبه گفت: عربستان و امارات از جزایر و سواحل یمن در راستای خدمت به منافع صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بهره برداری می‌کنند. دو کشور اشغالگر عربستان و امارات به هر نحوی تلاش می‌کنند تا حضور و اشغالگری خود را در یمن با هدف غارت ثروت و توانایی‌های آن طولانی کنند.

از سوی دیگر، «محمدطاهر انعم» اقدام رهبری مقاومت لبنان مبنی بر تهدید به هدف قرار دادن کشتی استخراج گاز یونان در مناطق مورد مناقشه بین لبنان و رژیم اشغالگر را «جسورانه» توصیف کرد و افزود: اقدام دشمن مبنی بر غارت و چپاول ثروت‌ها و منابع یک ملت عربی در حالی که خود نیازمند آن است، قابل قبول نیست و مهمترین وظیفه جنبش‌های ملی، مقاومت در برابر این امر است.

گفتنی است «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان دو روز پیش هشدار داده بود که شرکت‌های صاحب کشتی حفاری در میدان گازی کاریش در مرزهای آبی و سرزمین‌های اشغالی باید سریعاً آن را از محدوده این میدان خارج کنند در غیر این صورت عواقب خسارات مادی و جانی وارده به آن به عهده این شرکت‌ها خواهد بود.