شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#بیروت#گفتگو

در ارتباط با منطقه مورد مناقشه لبنان؛

آمریکا نماینده ویژه خود را به بیروت اعزام می کند

آمریکا نماینده ویژه خود را به بیروت اعزام می کند

نماینده ویژه آمریکا برای دیدار از لبنان و گفتگو درباره مذاکرات دریایی و منطقه مورد مناقشه به بیروت سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که واشنگتن هفته آینده نماینده ویژه خود را به لبنان خواهد فرستاد تا درباره بحران انرژی این کشور گفتگو کند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود بدون اشاره به اقدامات تحریک آمیز صهیونیست‌ها در میدان گازی لبنان، بر امیدواری واشنگتن مبنی بر اینکه بیروت و تل آویو بتوانند به تصمیمی درباره منطقه مورد مناقشه دست یابند، تاکید کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آموس هوخشتاین»، مشاور ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور امنیت انرژی، از ۱۳ تا ۱۴ ژوئن در لبنان خواهد بود.

لازم به ذکر است که واشنگتن در سال ۲۰۲۰ میانجیگری مذاکرات غیرمستقیم بر سر مرزهای دریایی مورد مناقشه لبنان را آغاز کرده بود.

در بیانیه جدید وزارت خارجه آمریکا همچنین آمده است: «دولت از روحیه مشورتی و باز طرفین برای دستیابی به یک تصمیم نهایی استقبال می‌کند، تصمیمی که پتانسیل ایجاد ثبات، امنیت و رفاه بیشتر برای منطقه را به همراه دارد.»

میدان کاریش یک میدان نفت و گاز دریایی است که در حدود ۱۰۰ کیلومتری از سواحل فلسطین اشغالی قرار دارد و بر اساس برآوردهای ۱.۳ تریلیون فوت مکعب ذخایر انرژی دارد. برآوردهای اولیه شرکت آمریکایی نوبل انرژی ذخایر آن را ۱.۸ تریلیون فوت مکعب تخمین زده است.

مساحت این میدان حدود ۱۵۰ کیلومترمربع است. نزدیکترین نقطه آن در مسافت حدود ۴ کیلومتری از مرز منطقه لبنان که بلوک شماره ۸ قرار دارد و در ۶ کیلومتری از بلوک شماره ۹ واقع شده است.