شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اینترنت#سرعت#ترین#اینترنت#متعلق#کدام#کشور#هاست؟

پر سرعت ترین اینترنت متعلق به کدام کشور هاست؟

پر سرعت ترین اینترنت متعلق به کدام کشور هاست؟

امروزه اینترنت و فضای مجازی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده و بدون وجود اینترنت بسیاری از فعالیت های روزمره و مهم امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امروزه اینترنت و فضای مجازی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده و بدون وجود اینترنت بسیاری از فعالیت های روزمره و مهم امکان پذیر نخواهد بود. امروزه هماهنگی پروازها و فروش بلیط هواپیما، نقل و انتقالات بانکی، تحصیل و آموزش و …. از طریق اینترنت انجام می شود و هر کشوری سعی می کند بستر بهتر و مناسب تری برای ارائه اینترنت پرسرعت به شهروندانش ارائه کند. یکی از مهم ترین فاکتورها در مبحث اینترنت، سرعت آن است و کشورهای پیشرفته جهان در ارائه پرسرعت ترین اینترنت دنیا با یکدیگر رقابت شدیدی دارند. به نظرتان پرسرعت ترین اینترنت دنیا متعلق به چه کشوری است و چه کشورهای در لیست ارائه دهندگان پرسرعت اینترنت دنیا قرار می گیرند؟

میانگین سرعت اینترنت چطور اندازه گیری می شود؟

همان طور که گفتیم اینترنت پرسرعت در دنیا امروز یکی از ملزومات واجب و حتی حیاتی است و کار و زندگی میلیون ها نفر به اینترنت و سرعت آن وابسته است. بر طبق برآوردها و بررسی ها، میانگین جهانی سرعت اینترنت در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ در حدود ۷.۲ مگابایت بر ثانیه اعلام شده است که به نسبت سال گذشته با ۱۵% افزایش همراه بوده است. در این مطلب ۱۰ کشور که پرسرعت ترین اینترنت های جهان را ارائه می کنند به شما معرفی می کنیم. نیمی از این ۱۰ کشور در اروپا قرار دارند، چهار کشور در منطقه آسیا-اقیانوسیه و تنها یک کشور در قاره آمریکا قرار دارند.

سرعت اینترنت بر مبنای مگابایت بر ثانیه (Mbps) اندازه گیری می شود و داده های مورد استفاده هم از گزارش های جهانی اینترنت گرفته شده اند. وبسایت آکامی (Akami) با بررسی بیش از ۲۰۰ تریلیون درخواس از ۱۴۹ کشور دنیا پرسرعت ترین اینترنت های دنیا را شناسایی و کشورهای ارائه دهنده را به ترتیب سرعت رده بندی کرده است. سرعت اینترنت مناطق مسکونی و اداری تجاری که از یک آی پی (IP) خاص بودند و همین طور سرعت شبکه موبایل مبنای اندازه گیری و مقایسه قرار گرفته اند. لازم است به این موضوع توجه داشته باشید که لیست پرسرعت ترین اینترنت های دنیا بر اساس «میانگین سرعت» ارائه می شود. بنابراین ممکن است در برخی مناطق یک کشور سرعت اینترنت از میزان اعلام شده کمتر یا حتی بیشتر و بالاتر هم باشد. به طور مثال در کشور کره جنوبی که بالاترین سرعت اینترنت را دارد بیش از ۶۲% ارتباطات اینترنتی سرعتی بالاتر از ۱۵ مگابایت را تجربه می کنند.

۱- کره جنوبی

طبق بررسی ها کشور کره جنوبی دارای پرسرعت ترین اینترنت دنیا است و با سرعت اتصال ۲۸.۶ مگابایت بر ثانیه، در صدر این لیست قرار می گیرد. البته شاید باورتان نشود که این سرعت فوق العاده نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی حدودا ۱.۷ درصد کاهش داشته است و احتمالا مردم کره از سرعت پایین ناراضی هم هستند! تقریبا ۴۰ درصد از جمعیت کره، همانند ۱۲ درصد از جمعیت کل دنیا، از سرعت اینترنتی بالای ۲۵ مگابایت بر ثانیه استفاده می کنند.

۲- نروژ

دومین کشوری که پرسرعت ترین اینترنت دنیا را به شهروندانش ارائه می دهد نروژ است. سرعت متوسط اتصال به اینترنت در کشور نروژ ۲۳.۵ مگابایت بر ثانیه هست  که نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ میلادی، ۱۰ درصد افزایش داشته است. جالب است بدانید که نروژ غربی ترین کشور حوزه اسکاندیناوی، در لیست ۱۰ کشور برتر جهان از نظر کیفیت زندگی و شهروندی قرار دارد و شهروندان آن زندگی بسیار باکیفیت و نسبتا مرفهی دارند.

۳- سوئد

کشور پیشرفته و آرام سوئد که در شبه جزیره اسکاندیناوی در شمال اروپا قرار گرفته در رده سوم پرسرعت ترین اینترنت دنیا قرار می گیرد. در سوئد، سرعت متوسط اتصال به اینترنت ۲۲.۵ مگابایت بر ثانیه است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدودا ۹.۲ درصد افزایش داشته است. سوئد با پیشرفت های شگرفی که در سال های اخیر داشته به یکی از کشورهای پیشرفته منطقه و جهان تبدیل شده است و با شکوفایی اقتصادی و پیشرفت هایی که در سال های اخیر داشته، توانسته خود را در رده ششم بهترین کشورهای جهان از نظر کیفیت زندگی و شهروندی قرار بدهد.

۴- هنگ کنگ

برای معرفی چهارمین کشور ارائه دهنده اینترنت پرسرعت باز هم به آسیا و به منطقه کوچک و پیشرفته هنگ کنگ می رویم که در واقع منطقه ای خودمختار از ساحل جنبی شرقی کشور چین است. سرعت اینترنت در هنگ کنگ ۲۱.۹ مگابایت بر ثانیه است که در مقایسه با سرعت اینترنت در سال ۲۰۱۶ با ۱۰% رشد و افزایش همراه بوده است. دموکراسی و فعالان حقوق بشر و آزادی بیان در هنگ کنگ سال هاست که با سیستم مدیریتی در چین مشکل دارند. چین محدودیت زیادی در مورد ارائه اینترنت به شهروندانش اعمال می کند و سیاست فیلتراسیون و سانسور مطبوعات و محدودیت آزادی بیان در این کشور بسیار مطرح است.

۵- سوئیس

سوئیس کشوری فوق العاده زیبا، آرام و ثروتمند در اوپاست که از بسیاری لحاظ کشوری ایده آل برای زندگی به شمار می رود. از نظر سرعت اینترنت هم این کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و در رده پنجم ارائه دهندگان پرسرعت ترین اینترنت دنیا قرار می گیرد. سرعت اینترنت در کشور سوئیس ۲۱.۷ مگابایت بر ثانیه است که به نسبت سال گذشته با ۱۶% افزایش همراه بوده است. کشور سرسبز و زیبای سوئیس همواره در بین بهترین کشورهای جهان از نظر سطح کیفیت زندگی قرار دارد و اقتصادش را بر مبنای سرویس های مالی مدرن و بخش های تولیدی پیشرفته ساخته است.

۶- فنلاند

ششمین رتبه در لیست پرسرعت ترین اینترنت دنیا به کشور فنلاند تعلق پیدا می کند. سرعت اینترنت در فنلاند ۲۰.۵ مگابایت بر ثانیه است و نسبت به سرعت اینترنت در سال ۲۰۱۶ پانزده درصد افزایش داشته است. کشور فنلاند بهترین سیستم آموزشی در دنیا را دارد و یکی از پیشگامان آموزش و آزادی مطبوعات قرار دارد. فنلاند در سال های گذشته به دلیل میزان کارآفرینی شهروندان و همین طور سطح کیفیت زندگی در بین بهترین کشورهای دنیا قرار داشته است.

۷- سنگاپور

متوسط سرعت اینترنت در سنگاپور ۲۰.۳ مگابایت بر ثانیه است و از این نظر، هفتمین کشور ارائه دهنده اینترنت پرسرعت در جهان محسوب می شود. سرعت اینترنت سنگاپور به نسبت سال گذشته با ۲۳% افزایش همراه بوده است و از نظر بیشترین افزایش را در بین کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه داشته است. ظاهرا ارائه یکی از پرسرعت ترین اینترنت های جهان برای این کشور کافی نبوده و در زمینه های دیگر هم این کشور سرآمد و برتر است. این کشور جزیره ای یکی از ثروتمندترین ملت های جهان هم هست و از نظر کیفیت زندگی در رتبه پانزدهم بهترین کشورهای جهان قرار می گیرد.

۸- ژاپن

هشتمین کشور در لیست پرسرعت ترین اینترنت دنیا باز هم در آسیا قرار دارد. میانگین سرعت اینترنت در ژاپن ۲۰.۲ مگابایت بر ثانیه است که ۱۱% بالاتر از میزان مشابه در سال ۲۰۱۶ است. ژاپن در دهه های گذشته پیشرفت های بیشماری داشته و امروزه به دلیل قدرت، میزان کارآفرینی و تاثیرات فرهنگی اش همواره مورد تحسین و ستایش قرار می گیرد. از نظر کیفیت و سطح زندگی هم ژاپن در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و در رده پنجم بهترین کشورهای دنیا قرار می گیرد.

۹- دانمارک

کشور ثروتمند و اروپایی دانمارک هم یکی دیگر از ارائه دهندگان پرسرعت ترین اینترنت در جهان است و در این لیست در رتبه نهم قرار می گیرد. میانگین سرعت اینترنت در دانمارک ۲۰.۱ مگابایت بر ثانیه است که اگرچه به نسبت به سه ماهه آخر سال ۲۰۱۶ اندکی کاهش داشته اما هنوز هم به نسبت سه ماهه نخست ۲۰۱۶ با ۱۷% افزایش و رشد همراه بوده است. کشور دانمارک بر اساس آمارهای منتشر شده در رتبه ۱۲ بهترین کشورهای دنیا قرار می گیرد و با جمعیتی بالغ بر ۵.۶ میلیون نفر شاهراه ورودی و ارتباطی اروپای شمالی و مابقی دنیا به حساب می آید.

۱۰- ایالات متحده آمریکا

کشور ایالات متحده آمریکا از نظر سرعت اینترنت با ۱۸.۷ مگابایت بر ثانیه در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ در رتبه دهم لیست پرسرعت ترین اینترنت دنیا قرار می گیرد. این میزان به نسبت مشابه سال گذشته با ۲۲% افزایش همراه بوده است. در بین ایالت های مختلف آمریکا هم، ایالت واشنگتن دی سی بالاتری سرعت اینترنت را دارد و پس از آن دلوار و ماساچوست قرار می گیرند.

 

انتهای پیام