شهر خبر

نخست وزیر یمن:

عربستان و امارات از جزایر یمن سوء استفاده می کنند

عربستان و امارات از جزایر یمن سوء استفاده می کنند

نخست وزیر یمن تاکید کرد که عربستان و امارات از جزایر و سواحل یمن در راستای منافع صهیونیست ها، آمریکایی ها و انگلیسی ها سوء استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر یمن با تاکید بر اینکه عربستان و امارات از جزایر و سواحل یمن در راستای منافع صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها سوءاستفاده می‌کنند، گفت: وخامت اوضاع در استان‌های تحت اشغال نتیجه تلاش دو کشور اشغالگر (عربستان و امارات) برای تداوم رویکرد هرج و مرج و ویرانی است.

وی تاکید کرد: عربستان و امارات به عنوان دو کشور اشغالگر و متجاوز به یمن، با هر ابزاری تلاش می‌کنند حضور خود را در غارت ثروت و دارایی‌ها مردم یمن طولانی کنند. یمن با سابقه مبارزاتی افتخارآمیز و سابقه مقاومت در برابر متجاوزان و اشغالگران، قادر است اشغالگران جدید را بیرون براند و حاکمیت و تمامیت ارضی خود را حفظ کند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

جنگ علیه یمن تاکنون بیش از ۱۶ هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ترین فاجعه انسانی نامید.