شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آیت الله#امام رضا

ابراز تاسف آیت الله شبیری زنجانی از عدم تبیین جایگاه علمی امام رضا برای نسل جوان

 ابراز تاسف آیت الله شبیری زنجانی از عدم تبیین جایگاه علمی امام رضا برای نسل جوان

شفقنا نوشت : آیت الله العظمی شبیری زنجانی، حضور امام رضا علیه السلام در ایران را نعمتی بزرگ برای این کشور دانسته و تصریح کردند:  متأسفانه مباحث علمی مطرح شده توسط آن حضرت و رأفت و مهربانی خاص ایشان آنگونه که شایسته است در جامعه ما تبیین نشده است.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی در حاشیه نشست علمی دفتر خود که با حضور جمعی از فضلاء و اساتید حوزه علمیه قم برگزار می گردد، خاطرنشان کردند: همه ائمه شیعه باب الحوائج هستند. آنها همواره عنایت خود را نسبت به شیعیان و مردم داشته اند و دارند ولی در بین ائمه علیهم السلام، امام رضا علیه اسلام و حضرت ولی عصر (عج) در این مورد از جایگاه ویژه‌ای برخورداند و «ملاذ الأنام» هستند.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی تصریح فرمودند: کرامات حضرت از مسلمات است و در همه زمانها مردم زیادی از ساحت مقدس آن حضرت، حاجت گرفته اند.

این مرجع عالی قدر با ابراز تاسف از عدم تبیین جایگاه علمی امام رضا علیه السلام برای نسل جوان فرمودند: یکی از ابعاد مهم زندگی آن حضرت که مغفول مانده، جایگاه علمی ایشان است. این مناظرات و مطالب عمیقی که توسط آن حضرت در مجالس و موقعیتهای مختلف مطرح شده باید به درستی برای جامعه تبیین شود.

ایشان ادامه دادند: رافت و رفتار کریمانه آن حضرت نیز از جمله مواردی است که باید به آن پرداخته شود. جامعه امروز ما به شناخت این الگوها برای زندگی بهتر و سعادتمندانه نیاز دارد.

۲۱۲۲۰