شهر خبر

پروازهای حج با ناوگان ایمن و استاندارد هما انجام می‌شود

پروازهای حج با ناوگان ایمن و استاندارد هما انجام می‌شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مبنای انجام پروازهای حج «استاندارد و ایمنی» است و تمام پروازها با ناوگان فعلی ایران ایر که استاندارد فنی کامل را دارند انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد محمدی بخش» امروز (شنبه) در نشست خبری مربوط به مراسم حج ۱۴۰۱، در پاسخ به سوال ایرنا درباره وضعیت ایمنی پروازهای حج گفت:  ناوگان ۶۰۰-۳۰۰ و ایرباس‌های ۳۱۰ برای عملیات حج امسال درنظر گرفته شده است و اگر در جریان عملیات حج نیاز به تامین قطعات داشته باشیم، سایر ایرلاین‌ها همراه ما خواهند بود.

وی درباره فرسودگی ناوگان هوایی ایران و خطر مربوط به اینی گفت: در حوزه استاندارد هوایی کلمه «ناوگان فرسوده» معنی ندارد، در مراسم حج امسال ناوگان با استاندارد لازم پرواز می‌کند . 

رییس سازمان هواپیمایی گفت: ۱۶۰ هواپیمای فعال داریم که اجازه پرواز دارند، این درحالی است که مجموعه ناوگان شامل ۴۰۰ هواپیما است اما فقط ۱۶۰ هواپیما اجازه پرواز ایندارند.

به گفته رییس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم حج امسال از هواپیمایی جدید خریداری شده استفاده نخواهد شد و هواپیماهای موجود ایران ایر، عملیات حج را برعهده دارند. 

محمدی بخش تاکید کرد که مبنای انجام پروازها« ایمنی » است و همه پروازها با تایید استاندارد و با صدور مجور انجام می‌شود.

این خبر تکمیل می‌شود