شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ

نظر عجیب ترامپ درباره شهادت دخترش

ایسنا: پس از آنکه ایوانکا ترامپ در کمیته حقیقت‌یاب ششم ژانویه شهادت داد که در مورد نظر پدرش مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا با وی هم‌نظر نیست، دونالد ترامپ اعتبار دختر خود را به عنوان یک شاهد زیر سوال برد.

نظر عجیب ترامپ درباره شهادت دخترش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش پایگاه خبری دیلی بیست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در پیام‌های متوالی در شبکه اجتماعی خود به نام «حقیقت»، موافقت خود با درخواست شورشی‌ها برای اعدام معاون سابق خود، مایک پنس را تکذیب کرد و همچنین بار دیگر ادعای بی‌اساس تقلب انتخاباتی خود را تکرار کرد.

ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ در کنگره آمریکا شهادت داد که پس از آنکه ویلیام بار، دادستان سابق آمریکا در دولت ترامپ به او گفته است که در انتخابات تقلبی صورت نگرفته، ایوانکا هم نظرش را عوض کرده است. او گفت: من به دادستان کل ویلیام بار احترام می‌گذارم، پس چیزی که گفت را پذیرفتم.

به نظر می‌رسد که این اظهارات به مزاج پدر ایوانکا خوش نیامده است. دونالد ترامپ پس از آنکه اظهارات ایوانکا منتشر شد، در شبکه اجتماعی خود به دنبال‌کنندگانش گفت که به حرف‌های دخترش اهمیتی ندهند و نوشت: «ایوانکا ترامپ در روند مشاهده و بررسی نتایج انتخابات حضور نداشت. او از مدت‌ها پیش (از این روند) خارج شده بود و به نظرم فقط سعی داشت به ویلیام بار و موقعیت او به عنوان دادستان کل احترام بگذارد (بار مزخرف بود!)»

اما تنها اظهارات ایوانکا نبود که ترامپ را خشمگین کرد.

لیز چنی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا فاش کرد که ترامپ در روز حمله به کنگره آمریکا با شعارهای معترضان مبنی بر اعدام مایک پنس به شکل تکان‌دهنده‌ای موافقت کرده است. به گفته لیز چنی، ترامپ گفته بود: مایک پنس لایق این (مجازات) است.

ترامپ نسبت به این گفته هم واکنش نشان داد و نوشت: هرگز چنین چیزی نگفتم و حتی به آن فکر هم نکردم. مایک پنس را دار بزنید! این جمله‌ای است که یا ساخته ذهن کسی است که می‌خواهد مشهور شود، و یا خبر جعلی است!

او ادامه داد: آنچه به آن «هجوم به ساختمان کنگره» می‌گویند را من به راه نیانداختم، بلکه نتیجه تقلب و سرقت انتخابات بود.

ترامپ همچنین کمیته منتخب دو حزبی مجلس نمایندگان آمریکا را به «پیگیری موهومات سیاسی» متهم کرد و آن را هیئتی یک‌جانبه و متعصب دانست.

در جلسه استماع روز پنجشنبه در مجلس نمایندگان آمریکا، بنی تامسون، رئیس دموکرات این کمیته مستقیما ترامپ را مقصر حمله به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ دانست.

کسب درآمد دلاری با ربات هوشمند ترید اتوماتیک  در 116 صرافی معتبر

کسب درآمد دلاری با ربات هوشمند ترید اتوماتیک در 116 صرافی معتبر

پیشنهاد امروزYektanet: Article Logo

تامسون گفت: «او گروهی از مخالفان داخلی قانون اساسی را برانگیخت تا به کنگره حمله کرده و دموکراسی آمریکایی را واژگون کنند». لیز چنی هم ادعای مکرر تقلب انتخابات ترامپ را دلیل حمله به ساختمان کنگره دانست. چنی گفت: ترامپ فراخوان این تجمع را داد، جمعیت را گردهم آورد و آتش این حمله را برافروخت.