شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اقلیم کردستان#همدان

استاندار همدان بر تقویت مراودات تجاری و بازرگانی استان با اقلیم کردستان تاکید کرد

استاندار همدان بر تقویت مراودات تجاری و بازرگانی استان با اقلیم کردستان تاکید کرد

همدان-ایرنا- استاندار همدان بر تقویت بیشتر مراودات تجاری و بازرگانی استان با حلبچه و اقلیم کردستان تاکید کرد و گفت: این همکاری می‌تواند زمینه اقدامات بزرگ را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» روز شنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی حلبچه عراق افزود: استان همدان از حضور بازرگانان و فعالان اقتصادی اقلیم کردستان عراق استقبال می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه روابط خوبی بین اتاق بازرگانی همدان و حلبچه برقرار است ابراز امیدواری کرد که مسائل اقتصادی بتواند روابط سیاسی را نیز تقویت کند. 

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه نگاه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ایران به منطقه اقلیم کردستان نگاهی دوستانه و برادرانه است افزود: تمام تلاش ما بر این است که روابط ما با کشورهای همسایه دوستانه و بهتر از قبل باشد. 

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان سرشار از فرصت‌ها در حوزه های مختلف کشاورزی، معدن، صنعت و گردشگری است اظهار داشت: ما نیز علاقه مندیم با منطقه اقلیم کردستان و به ویژه حلبچه ارتباط نزدیک و در بخش‌های مختلف بازرگانی رابطه داشته باشیم. 

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: سال گذشته در ابتدای انجام وظیفه به عنوان استاندار همدان و در اولین دیدار با رئیس اتاق بازرگانی بر ارتباط با کشورهای منطقه تاکید کردم.

استاندار همدان بر تقویت مراودات تجاری و بازرگانی استان با اقلیم کردستان تاکید کرد

وی با بیان اینکه رئیس اتاق بازرگانی استان همدان شناخت خوبی از ظرفیت ها و فرصت‌های سرمایه گذاری استان دارد گفت: اتاق بازرگانی استان همدان از مراودات اقتصادی با اقلیم کردستان و حلبچه استقبال می کند.

استاندار همدان با دعوت از استاندار حلبچه برای سفر به همدان در راستای تقویت مراودات اقتصادی و سیاسی به همدان اظهار داشت: در این سفر هیات تجاری حلبچه با بازدید از فرصت‌ها و توانمندی و صنایع استانداری زمینه همکاری بیشتر را فراهم‌ می کند. 

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه نیروهای متخصص و جوان استان همدان می توانند در حلبچه و اقلیم کردستان خدمات ارائه کنند افزود: مراکز درمانی با پزشکان توانا در استان همدان می‌توانند فرصت خوبی برای همکاری با حلبچه باشد و مردم حلبچه برای درمان به مراکز درمانی استان همدان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه نمونه ظلم و ستم صدام حسین، بمباران شیمیایی مردم حلبچه بود خاطرنشان کرد: کشور ایران ارتباط خوبی با مردم اقلیم کردستان به ویژه حلبچه، در دوران رژیم صدام‌ حسین داشت.

استاندار همدان با اشاره به اینکه داعش ظلم‌ها و جنایت‌های زیادی در حق مردم کردستان انجام داد اظهار داشت: با حمایت و کمک‌های جمهوری اسلامی به ویژه نقش اساسی سردار شهید سلیمانی دست داعش از مناطق عراق و سوریه قطع شد. 

استاندار همدان بر تقویت مراودات تجاری و بازرگانی استان با اقلیم کردستان تاکید کرد

قاسمی فرزاد با اشاره به آمادگی کامل استان همدان در زمینه سرمایه گذاری هرکدام از شرکت‌های اقلیم کرد در استان افزود: فعالان اقتصادی اقلیم کردستان ضمن بازدیدی از کارخانه های صنعتی و فعال در زمینه مواد غذایی و معدنی و نیز آشنایی با فضاهای گردشگری و ظرفیت های درمانی و از سوی دیگر معرفی توانمندی های خودشان می توانند در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری کنند.

به گفته وی استان همدان علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی دارای بیش از هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری و طبیعی به ویژه شگفت‌ انگیز ترین غار آبی جهان، علیصدر است. 

رییس اتاق بازرگانی استان حلبچه نیز هدف از این دیدار را ایجاد و فراهم آوردن زمینه و فرصت های همکاری و سرمایه گذاری مشترک برای شرکت هایی در حوزه های مختلف ساختمانی، صنایع معدنی و زیر ساخت های گردشگری بین این ۲ استان دانست.

«پیشوا احمد محمود»، مشترکات فرهنگی و اجتماعی منطقه کردستان عراق با ایران را در روابط دوطرف بسیار تاثیرگذار دانست و ابراز امیدواری کرد که این روابط در آینده نزدیک در زمینه سرمایه گذاری های مشترک موجب اتفاقات موثری در روابط این ۲ استان شود.