شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خرما

خاموشی ۵ ساعته چاه‌های کشاورزی برق رایگان به دنبال دارد

خاموشی ۵ ساعته چاه‌های کشاورزی برق رایگان به دنبال دارد

تهران- ایرنا- عضو انجمن ملی خرما گفت: کشاورزان با خاموش کردن پنج ساعته پمپاژ آب در ساعت‌های بعد از ظهر، از مزایای برق رایگان در سایر ساعت‌های شبانه روز بهره مند می‌شوند.

«محمد حسین اکبری» امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: طرح خاموشی پنج ساعته پمپاژ آب طرح بسیار خوبی است و می‌تواند به کشاورزان در جهت کاهش هزینه‌های تولید کمک کند.

وی ادامه‌داد: از نظر کارشناسان کشاورزی، آبیاری در ساعت گرم روز اقدام درستی نیست، اکثر باغداران خرما در این ساعت ها آبیاری نمی‌کنند و این طرح می تواند گزینه جذابی برای آنان باشد.

عضو انجمن خرما خاطرنشان‌کرد: البته کشاورزانی که چاه اشتراکی دارند ممکن است نتوانند در این طرح مشارکت کنند، اما این کشاورزان هم می‌توانند با کاهش اندک زمان آبیاری و تقسیم ساعت خاموشی بین همه، از مزایای این طرح استفاده کنند.

اکبری، مشوق های صرفه جویی برق برای کشاورزان را مطلوب و جذاب ارزیابی کرد و از آمادگی این انجمن برای اطلاع رسانی و ترویج این طرح خبر داد.

وی درباره بهره‌وری پایین در کشاورزی گفت: مصرف آب و انرژی برای تهیه محصول به دلیل استفاده از تجهیزات قدیمی و نیز سیستم آبیاری سنتی بالا است و نیاز است با همکاری دولت اقدام های جدی در زمینه افزایش بهره وری در کشاورزی انجام شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر توانیر با صدور اطلاعیه ای اعلام‌کرد: به‌منظور قدردانی و جبران زحمات و همکاری کشاورزان در مدیریت مصرف برق فصل تابستان امسال، امکان بهره مندی مشترکان کشاورزی از برق رایگان در صورت همکاری با صنعت برق فراهم شده است.