شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تاریخ

رئیس فدراسیون سوارکاری: ما حاشیه ایجاد نکردیم/باید به تصمیمات پایبند باشیم

رئیس فدراسیون سوارکاری: ما حاشیه ایجاد نکردیم/باید به تصمیمات پایبند باشیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه ما حاشیه‌ای برای مجمع انتخاباتی ایجاد نکردیم گفت: طبق اساسنامه مصوب هیئت وزیران و شورای نگهبان، تعیین تاریخ مجمع انتخاباتی هر فدراسیون توسط هیئت رئیسه فدراسیون صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا؛ «مسعود خلیلی» که امروز شنبه در پایان مجمعی پرحاشیه بازهم رئیس فدراسیون سوارکاری شد، اظهار داشت: از اعضای مجمع تشکر می‌کنم که برای سومین بار به من اعتماد کردند و با رای قابل توجهی، من را برای چهار سال دیگر در این رشته پذیرفتند.

وی در خصوص حواشی این مجمع توضیح داد: حقیقت این است که ما حاشیه‌ای ایجاد نکردیم. دبیرخانه مجمع انتخاباتی وظیفه ثبت‌نام، احراز شرایط و سایر مسائل را بر عهده داشت و براساس اساسنامه و آیین‌نامه ابلاغی، وظایف خود را قانوناً انجام داده است و به نظر می‌رسد مشکل خاصی به لحاظ قانونی وجود نداشته، اما همیشه و در انتخابات همینگونه است. در اکثر انتخابات حاشیه‌هایی ایجاد می‌شود. انتظارم از سایر کاندیداها این بود که در جلسه امروز شرکت می‌کردند، ولی قاعدتاً صلاح را بر این دیدند که شرکت نکنند و یا احتمالاً آرایی را برای خود نمی‌دانستند که امروز نیامدند.

خلیلی درباره ارسال نامه به معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش برای تعویق انتخابات، اظهار کرد: براساس آیین‌نامه، نامزدها حق اعتراض برای به تعویق انداختن یا کنسل کردن انتخابات را ندارند. دوستان شکایتی را نوشته بودند که به آنها دیر خبر داده شده است، یعنی نتوانسته‌اند تبلیغات لازم را داشته باشند، در حالی که در آیین‌نامه هیچ تاریخی قید نشده است. در واقع باید در آیین‌نامه و اساسنامه قید شود که مثلاً ۱۰ روز قبل، ۲۰ روز قبل اعلام شود. در واقع تخلفی از این بابت صورت نگرفته است. دبیر مجمع پاسخ را به صورت کتبی به پریچهره داد و او برای کارشناسان حقوقی ارسال کرد و پاسخ فدراسیون پذیرفته شد.

وی افزود: براساس اساسنامه مصوب هیئت وزیران و شورای نگهبان، تعیین تاریخ مجمع انتخاباتی هر فدراسیون توسط هیئت رئیسه فدراسیون باید صورت بگیرد، یعنی نام ارگان دیگری برده نشده است. هیئت رئیسه فدراسیون از حدود ۲ ماه قبل هماهنگی لازم با دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش را انجام داد. دوستان در دفتر امور مشترک ابتدا گفتند ۲۳ خرداد که ما یک مصوبه از هیئت رئیسه به همین تاریخ گرفتیم، بعداً خودشان اصلاح کردند و گفتند که ۲۱ خرداد باشد و ما این را هم از هیئت رئیسه خواهش کردیم تا تغییر لازم انجام شود و در واقع این هیئت رئیسه بوده که تاریخ انتخابات را تعیین کرده است. قانون هم همین را می‌گوید؛ بالاخره اساسنامه‌ای که مصوبه هیئت وزیران است و وزارت ورزش ناظر بر آن است که خدایی ناکرده از اساسنامه عدول نکنیم، باید به این تصمیم پایبند باشند.

مجمع انتخاباتی رییس فدراسیون سوارکاری با وجود مخالفت وزارت ورزش با تاریخ برگزاری این مجمع با همکاری عجیب کمیته ملی المپیک برگزار شد. 

دیگر نکته قابل توجه این مجمع این است که با وجود غیبت نماینده وزارت ورزش و جوانان طاهره طاهریان نایب رییس کمیته المپیک در این نشست حضور دارد.