شهر خبر

آزمایش موشکی جدید مقاومت در غزه/ هراس تل‌آویو از حمله به جنین

آزمایش موشکی جدید مقاومت در غزه/ هراس تل‌آویو از حمله به جنین

منابع فلسطینی از آزمایش جدید موشکی مقاومت فلسطین در سواحل غزه خبر دادند که طی آن چندین فروند موشک به سوی دریا پرتاب شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع فلسطینی صبح امروز (شنبه) اعلام کردند که مقاومت فلسطین در نوار غزه در راستای تقویت توان موشکی و نظامی خود، دست به آزمایش موشکی جدیدی زده است.

بنابراین گزارش، مقاومت فلسطین در این رزمایش چندین فروند موشک به سوی دریا شلیک کرده است.

هنوز جزئیات بیشتری از این آزمایش موشکی و گروه یا گروههای مقاومتی مشارکت کننده در آن منتشر نشده است.

مقاومت فلسطین در ماههای اخیر رزمایش‌های متعددی را در راستای افزایش توان خود انجام داده که مهمترین آنها که با حضور همه گروههای مقاومتی در غزه برگزار شد، سلسله رزمایش‌های الرکن الشدید (ستون استوار) بوده است.

در تحولی دیگر، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر گزینه حمله نظامی به جنین را بررسی کرده اما برآوردها حاکی از آن است که چنین اقدامی، به درگیری گسترده و فراگیر با غزه منجر خواهد شد.

به گفته این رسانه‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی از ترس درگیری با گروه‌های مقاومت در غزه، از حمله به جنین صرف نظر کرده است.

گفتنی است رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر شاهد عملیات‌های متعددی در اراضی اشغالی و کرانه باختری بوده که اصلی‌ترین نقطه آغاز آن منطقه جنین بوده است. در این راستا صهیونیست‌ها حملات خود علیه جنین را در ماههای اخیر تشدید کرده‌اند. البته گروههای مقاومت نیز در مقابل تهدید کرده اند که هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه جنین را بی پاسخ نخواهند گذاشت.