شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال

حسن روشن: آقای آجورلو؛ تا می‌توانی در استقلال بمان!

از اینکه نکونام به استقلال نیامد واقعاً خوشحال شدم/ دشمنان هم در این تیم بیچاره می‌شوند؛ عنایتی که جای خود دارد!

پیشکوست استقلال گفت: مگر اینکه گفتم کمیته فنی درست کنند و آن نظراتی که روی مربی دارند، کمیته فنی بررسی کند و انتخاب کند مربی را و با هم پشت یکدیگر را بگیرند و کار را جلو ببرند.

از اینکه نکونام به استقلال نیامد واقعاً خوشحال شدم/ دشمنان هم در این تیم بیچاره می‌شوند؛ عنایتی که جای خود دارد!

ستاره سال‌های دور استقلال و تیم ملی فوتبال معتقد است نکونام کار درستی کرد که به جمع آبی‌پوشان اضافه نشد، چراکه موقعیت سرمربیگری استقلال موقعیت بسیار خطرناکی است. ترندهای فوتبال و ورزش کشور در این روزها بحث انتخاب سرمربی استقلال، وضعیت فدراسیون فوتبال و سرنوشت تیم ملی در جام جهانی به همراه حذف ناباورانه تیم ملی امید است. در رابطه با همین موضوعات گپ و گفت دوستانه‌ای با حسن روشن پیشکسوت فوتبال کشورمان و باشگاه استقلال انجام دادیم:

*خیلی خوشحال شدم که نکونام قبول نکرد، چون هم پسر خوبی است، هم فهمیده است و هم مربی قابلی است. امسال در استقلال خیلی مشکلات است که ابتدا باید این مشکلات مدیریت شود که البته این کار در حال انجام است. مدیریت دارد فضا را آماده می‌کند ولی کار خیلی مشکل است. اینکه یک نفر بخواهد بیاید اینجا و بخواهد کار بکند، چون ممکن است به صورت اساسی لطمه بخورد. برای هر کسی این مساله وجود دارد. نکونام که از دوستان ماست ولی دشمن هم بیاید اینجا خیلی موقعیت خطرناکی است. البته راه دارد اما اینکه همین‌طوری بدوند و بیایند برای نیمکت استقلال مثل قبل که این باشد یا آن باشد خیلی برای فرد خطرناک است. مساله قهرمانی است. مساله دیگر ثبت رکوردهاست. مساله دیگر احتمال جدایی بازیکنان است. چند تا از بازیکنان دارند می‌روند. خیلی مسائل فرق می‌کند. به خاطر این هر کس می‌خواهد بیاید کار سختی دارد.

*به نظرم اولین کاری که باید انجام شود این است که یک کمیته فنی قوی انتخاب شود. آن هم نه از طرف رفیق و رفقا. باید چند نفری که خود باشگاه می‌داند دعوت کند. فرض کنید ده، بیست نفر از افرادی که مایل هستند، کمک کنند جمع کند. افرادی نظیر مجید نامجومطلق، بیژن طاهری، علی جباری و اینها. بعد خود این تعداد ۵ نفر از کسانی که مایل هستند کار کنند را به عنوان افراد کمیته فنی انتخاب کنند و آن وقت این کمیته در مورد مربی تصمیم‌گیری و کمک کند که تیم بتواند از شرایط سخت عبور کند. به شما بگویم سختی‌اش هم فقط همین امسال است. هر چه زودتر هم باید این کار را بکنند که به هر حال مربی تیمش را جمع کند و بتواند کمک بگیرد. راهش این است وگرنه مدیریت هر کس دیگری بیاورد باشگاه به مشکل می‌خورد. مربی هم که می‌آید نباید مثل دیگران بگوید من به کمیته فنی کاری ندارم و خودم تصمیم می‌گیرم. در صورت بروز چنین رفتاری تیم به بدبختی می‌افتد. مربی هم خودش را بدبخت می‌کند و هم باشگاه را بدبخت می‌کند.

از اینکه نکونام به استقلال نیامد واقعا خوشحال شدم/ دشمنان هم در این تیم بیچاره می شوند؛ عنایتی که جای خود دارد!



*در مورد احتمال سرمربیگری عنایتی باید بگویم اصلا و اصلا... نه فقط عنایتی. اینها که دوستان ما هستند. دشمنان ما هم بخواهند بیایند توی استقلال بیچاره می‌شوند. مگر اینکه گفتم کمیته فنی درست کنند و آن نظراتی که روی مربی دارند، کمیته فنی بررسی کند و انتخاب کند مربی را و با هم پشت یکدیگر را بگیرند و کار را جلو ببرند. یعنی مربی نگوید کمیته فنی کشک است و من خود تصمیم می‌گیرم و کمیته فنی هم الکی بگوید فلان است. این شکلی باشد هر کسی بیاید بیچاره می‌شود. هر کسی! فقط سرمربی که می‌خواهد بیاید اگر اعتقادی به کمیته فنی نداشته باشد بدبختی‌اش را امضا کرده است.
یکی از دغدغه‌های باشگاه استقلال که گویا روی تصمیم جواد نکونام هم اثر گذاشت، احتمال خداحافظی مدیرعامل استقلال با این باشگاه برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال است. ستاره اسبق آبی‌پوشان در مورد عدم ثبات

*این ثبات مدیریتی در باشگاه استقلال از قدیم نبوده. الان هم اگر اتفاق بیفتد یک چیز عادی است. اما آقای آجورلو تا آنجایی که می‌شود ما خواهش می‌کنیم بماند. اما اگر صلاح مملکت طوری باشد که ایشان اگر برود فدراسیون کمک بیشتری می‌کند حق دارد که این انتخاب را بکند. به شرطی که یک نفر که مثل خودش مدیر است را برای ما انتخاب کند. به او هم کمک کند که کارش را جلو ببرد. چون فدراسیون زمانی قرص و محکم می‌شود که باشگاه‌ها قوی باشند. به هر حال این راهی است که باید منتظر باشیم ببینیم در انتهایش چه چیزی است.