شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#خانه سینما

محمد شیری: با حقوق بازنشستگی خانه سینما گذران عمر می کنم/ به سلیقه های مختلف خوراک بدهیم!

محمد شیری: با حقوق بازنشستگی خانه سینما گذران عمر می کنم/ به سلیقه های مختلف خوراک بدهیم!

محمد شیری بازیگر سینما،تلویزیون و تئاتر که در ابتدا هم کار خود را با تئاتر شروع کرد و پس از آن به سینما و تلویزیون راه یافت و در کارنامه ی خود آثار ارزشمندی چون"چارخونه"، "گنج مظفر"، "شب های برره" و.. را به جای گذاشته است. او در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برنا از بازنشستگی خانه سینما و فعالیت های اخیرش می گوید که در ذیل آن را می خوانید.

محمد شیری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا در خصوص فعالیت های اخیرش گفت: اخیراً سریال خاتون به کارگردانی تینا پاکروان از من پخش شده است  یک فیلم سینمایی به نام «ازدواج جنجالی» داشتم که قبل از جشنواره و بعد از جشنواره روی پرده بود، اکنون هم همچنان سر پروژه جیران هستم.

او در خصوص همکاری اش در سریال جیران با حسن فتحی اظهار داشت: من واقعاً آقای فتحی را بعد از زنده یاد حاتمی شاعر سینما می‌دانم. شما اگر به کارنامه ایشان نگاه کنید از شب دهم  تا شهرزاد همه مدل تماشاگر داشت، کارنامه او پر از کارهای درخشان است. حتی از یک پلان خصوصا در کارهای تاریخی هم نمی گذرد، من به شخصه هربار شهرزاد را نگاه میکنم برایم تازگی دارد، قصد تعریف ندارم و فقط پاسخ شمارا می‌دهم او کارش را می شناسد چون مانند من از تئاتر شروع کرده است و در حال حاضر از کارنامه او همه چیز مشخص است. مهم ترین چیز در این کار این است که سریال جیران با این همه عوامل و  بازیگر و تعداد زیادی هنرور اما جوری مدیریت شد که تا به الان هیچ مسئله و مشکلی به وجود نیامده است.

بازیگر سریال "شب های برره" در پاسخ به این سوال که درآمدش از راه بازیگری است یا شغل دیگری دارد گفت: متاسفانه درآمدم فقط از بازیگری است و زندگی من را می‌چرخاند. من بازنشسته خانه سینما هستم و حداقل حقوق حقوق بازنشسته خانه سینما هستم.

شیری درباره‌ی پیشنهادات بازیگری از سوی تئاتر بیان کرد: من قبلا حداقل سالی دو نمایش داشتم و عضو گروه پیوند «منیژه محامدی» بودم و آخرین کارم موتزارت بود. قبلا کارها یک قرارداد و دستمزد مشخص داشت اما درحال حاضر بعد از نمایش پولی نمی‌ماند و تئاتر کلا وقت گیر است. من بازیگر تئاتر هستم ولی وضعیت تئاتر مقداری آشفته‌ است و به هرحال زندگی خرج دارد به خصوص اینکه من منبع درآمد دیگری ندارم

وی در خصوص وضعیت تولیدات نمایشی اظهار کرد: زمانی تولیدات تلویزیونی خوب بود مانند «چارخونه»، «ساختمان پزشکان»، «شب های برره» و... و تنوع برنامه برای تمام سلایق داشت، اما در حال حاضر نمیدانم چه سیاستی اعمال شد که تلویزیون کم کار شده است. اکنون رسانه خوب کار می کند به عنوان نمونه «منوچهر‌ هادی» که پشت سر هم سریال می سازد یا تینا پاکروان که خاتون را آبان ماه ساختند و کار ما هم از فیلیمو پخش می‌شود.

او ادامه داد: اگر بخواهیم از مردم به خصوص قشر جوان توقع داشته باشیم که سمت شبکه های ماهواره ای و اینترنتی نروند، باید خوراک به سلیقه های مختلف بدهیم، مردم ما این روزها غمگین هستند به هر دلیلی به خصوص از زمانی که میهمان ناخوانده کثیف، کرونا وارد کشور شد و هر کسی عزیزی از دست داد و به هر حال مشکلات زیاد است و حداقل باید با برنامه تلویزیونی یا سینمایی این خلا پر شود. البته سینما خرج دارد و اگر یک خانواده 5 نفره تصمیم گیرد به سینما برود هزینه ها بالا می‌رود. من بارها در مصاحبه‌های مختلف گفتم که باید اتاق فکر تشکیل شود از صنوف مختلف و فکری به حال جوانان بکنند. آمار خودکشی و اعتیاد در جوانان بالا رفته و باید فکری کرد و اگر بدون آموزش و فرهنگ سازی گوشی را به دست جوانان می دهیم، شیاطین هم وجود دارد مرئی یا نامرئی، جوان تحت تأثیر قرار می‌گیرد و به بزهکاری و امثال آن مشغول می شود.

انتهای پیام