روسیه حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق را به شدت محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق را به شدت محکوم کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای عنوان کرد: «در رابطه با این (حمله) ما مجبوریم بار دیگر تکرار کنیم که ادامه بمباران سرزمین سوریه، بر خلاف هنجارهای اساسی قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید و کاملا غیرقابل قبول است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما به شدت حمله تحریک‌آمیز اسرائیل علیه این بخش بسیار مهم از زیرساخت‌های غیرنظامی سوریه را محکوم می‌کنیم».

خبرگزاری رسمی دولت سوریه، صبح امروز، گزارش داده بود که پدافند هوایی این کشور با موشک‌های رژیم صهیونیستی که برخی نقاط جنوب شهر دمشق را مورد هدف قرار داده بودند، مقابله کرده است.

 روسیه حمله اسرائیل به فرودگاه دمشق را به شدت محکوم کرد

یک منبع نظامی سوری در گفت‌وگو با سانا در این خصوص خبر داد: «در ساعت ۴:۲۰ بامداد امروز، دشمن اسرائیلی با موشک از سمت جولان اشغالی سوریه، نقاطی در جنوب شهر دمشق را مورد هدف قرار داد و پدافند هوایی ما در مواجهه با موشک‌های متجاوز، اکثر آن‌ها را ساقط کرد.»

پس از آن، رسانه‌های سوری، ظهر امروز (جمعه)، خبر دادند که تمامی پرواز در فرودگاه بین‌المللی دمشق به حال تعلیق در آمده است.

روزنامه سوری «الوطن» به نقل از یک منبع غیررسمی گزارش داد که تمامی پروازها از فرودگاه دمشق و بالعکس در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی، بامداد امروز، به حالت تعلیق درآمده است.

لحظاتی بعد خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از وزارت حمل و نقل این کشور ضمن تأیید تعلیق پروازها، بدون اشاره به حمله رژیم صهیونیستی خبر داد که در پی از کار افتادن برخی تجهیزات فنی، تمامی پروازها لغو شده است.

وزارت حمل و نقل سوریه در ادامه اضافه کرد که به محض تعمیر تجهیزات، زمان پروازها متعاقبا اعلام خواهد شد.