شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رفاه#ایرانیان

وزیر امور خارجه: قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور به زودی به تصویب می‌رسد/ دانش هسته ای را برای رفاه کشور می‌خواهیم

وزیر امور خارجه: قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور به زودی به تصویب می‌رسد/ دانش هسته ای را برای رفاه کشور می‌خواهیم

امیرعبداللهیان با تاکید بر این‌ جمله که دانش هسته ای را برای رفاه کشور می خواهیم عنوان کرد: از حفظ دانش و فناوری های هسته ای تحت هیج شرایطی کوتاه نخواهیم آمد. در موضوع توسعه کشور در همه ابعاد اقتصادی اجتماعی سیاسی علم و فناوری پیشرفت های بزرگی حاصل شد‌ه است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به هند، وزیر امور خارجه کشورمان در جمع ایرانیان مقیم حیدر آباد گفت: امیدواریم با گذشت چهاردهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور را با همکاری مجلس شورای اسلامی  بتوانیم در طی ماه های اینده به تصویب برسانیم. مصمم هستیم تصویب این قانون به سال ۱۴۰۲ کشیده نشود‌. آقای قالیباف و مسئولین زیربط در مجلس قول داده اند تا برای تصویب این قانون همکاری لازم را داشته باشند. 

وی با اشاره به جزئیات این قانون گفت: این قانون تسهیلات فراوانی را برای ایرانیان مقیم خارج از کشور در نظر خواهد گرفت. با این قانون رفت و امد ایرانیان به سرزمین مادری راحت تر می‌شود.  هدف اصلی این است که پیوند ایرانیان عزیز با سرزمین مادری روز به روز تقویت شود‌.قطعا یکی از مشکلاتی که در این مسیر برای شما وجود دارد، مسئله ایرانیان دارای تابعیت مضاعف است، مصمم هستیم یکبار برای همیشه در قانون جامع حمایت از ایرانیان مقیم خارج از کشور موضوع ایرانیان دو تابعیت را به نحوی حل و فصل کنیم که تبدیل به قانون شود و ایرانیان عزیز که به هر دلیلی در خارج از کشور حضور دارند، دو تابعیت بودن آنها،برای تردد هایشان مشکل ساز نشود.

وزیر امورخارجه گفت: این فرصتی است که هر ایده ای که قابلیت اجرا داشته باشد مطرح کنید تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.در تدوین این قانون وزارت دادگستری، مسئولیت مستقیم کار را برعهده گرفته است و معاون بین الملل وزیر دادگستری در این سفر همراه من هستند‌.

وزیر امور خارجه با اشاره به امضای سند همکاری های قضایی بین ایران وهند اظهار کرد: در این سفر ایشان سند همکاری های قضایی را با همتای خود در محل وزارت خارجه هند به امضا رسانده است که این سند از تجارت  خارجی و نجار هندی و ایرانی پشتیبانی می‌کند.

وی گفت: دغدغه ایرانیان عزیز در داخل و خارج این است که در موضوع اعمال فشارهای یکجانبه آمریکا و تحریم های ظالمانه جمهوری اسلامی چه برنامه ای دارد. عرض کنم که راهبرد و استراتژی دولت  مبتنی برتوسعه پایدار اقتصاد ایران است.در بسیاری از حوزه ها پیشرفت های بزرگی را در چهار دهه گدشته داشتیم.در حوزه هایی که بیشترین فشار تحریم بر روی ما بود بیشترین پیشرفت را داشتیم. 

وزیرامورخارجه با بیان این جمله که ما به دنبال بمب هسته ای نیستیم تصریح کرد: می خواستند ایران را از توسعه دانش و فناوری  محروم‌ کنند ولی ایران در حوزه های مختلف علم و فناوری جزو ۵ کشور اول جهان است. ما به دنبال بمب هسته ای نیستیم اما دانش هسته ای ، دانش پیچیده ای است که تا کشوری مجهز به دانش فیزیک ریاضی شیمی و ابعاد مختلف علم و فناوری نشود، نمی تواند به دانش هسته ای دست پیدا کند. امروز کسی که از دانش هسته ای برخودار است در اوج جایگاه علمی است. کشوری که از دانش هسته ای برخودار است از همه دانش های فنی مهندسی و علم و فناوری برخودار خواهد بود‌

امیرعبداللهیان با تاکید بر این‌ جمله که دانش هسته ای را برای رفاه کشور می خواهیم عنوان کرد: از حفظ دانش و فناوری های هسته ای تحت هیج شرایطی کوتاه نخواهیم آمد. در موضوع توسعه کشور در همه ابعاد اقتصادی اجتماعی سیاسی علم و فناوری پیشرفت های بزرگی حاصل شد‌ه است.

وی با اشاره به فشار ها در صنعت دفاعی کشور گفت: در حوزه دفاعی بیشترین فشار ها را شاهد بودیم و می گفتند چرا جمهوری اسلامی ایران موشک بالستیک قاره پیما در اختیار دارد. یکی از مسئولیت عالی رتبه جنگ بیان میکرد زمانی که صدام دستور شلیک موشک به شهر های ایران را داد ، در شهری مثل دزفول ۹۰۰ موشک اصابت کرد ما در آن زمان حتی یک موشک برای مقابله به مثل نداشتیم اما امروز برای دفاع از کشور، جمهوری اسلامی موشک قاره پیما نقطه زن در اختیار دارد‌.رر عرصه اقتصاد باید به سرعت پیشرفت کنیم، اقتصاد ما نیازمند پیشرفت جدی و سریع است.برنامه دولت آقای رئیسی اقدامات موثر برای توسعه پایدار اقتصاد در ایران است. در دستگاه دیپلماسی وظیفه داریم برای رفع تحریم های ظالمانه آمریکا از مسیر دیپلماسی اقدام کنیم و این را وظیفه خود می‌دانیم. 

وزیر امورخارجه مطرح کرد: علیرغم کارشکنی های طرف های مقابل و مشخصا کاخ سفید ما از مسیر دیپلماسی و سیاست گذاری های درست از تحریم ها عبور خواهیم کرد و آمریکا قادر نخواهد بود تحریم ها را بر روی ایران حفط کند.خروج از تحریم ها از دیگر هدفگذاری هایی است که با جدیت دنبال می‌کنیم.

 

وی با اشاره به نقش ایرانیان در خارج از کشور گفت: تک تک شما عزیزان سفیر ایران در کشور هند هستید و ما به وجود شما افتخار میکنیم همچنین  به فرزندانتان که هویت ایرانی را حفظ می‌کنند و مایه افتخار ما هستند‌ .

امیرعبدالهیان با تشکر از حضور علمای هند در این مراسم گفت: توفیق داشتم امروز در نماز جمعه شرکت کنم و امام جمعه محترم‌مسجد در خطبه های خود به درستی مسائل جهان اسلام را مطرح کردند و در دعای خود برای عظمت و حفظ حرمت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) تجلیل کردند.

وی با اشاره به دقیق ترین آمار مسلمان های هند گفت: طبق آماری که از مقامات دریافت کردم حداقل ۲۲۰ میلیون نفر، جامعه مسلمانان هند را تشکیل می‌دهد. جامعه مسلمانان هند، جامعه قابل اتکایی است که در تقویت همکاری های ایرانی هندی نقش مهمی دارد‌. علمای شیعه حیدر آباد و علمای ایرانی پیوند تاریخی داشته و دارند و خواهند داشت و ما به وجود تک تک شما افتخار میکنم.

وزیر امور خارجه در پایان گفت: مشکلات شما را با گوش جان شنیدیم و برای رفع آنها تمام تلاش خود را خواهیم‌کرد‌.

انتهای پیام