شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#عراق#نفت

ارتش لبنان خبر داد:

کشف و ضبط ابزار قاچاقچیان خطوط نفتی عراق - لبنان

کشف و ضبط ابزار قاچاقچیان خطوط نفتی عراق - لبنان

ارتش لبنان از کشف و ضبط ابزار قاچاقچیان نفت خام لبنان و عراق در شمال این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، ارتش لبنان امروز جمعه از کشف و ضبط ابزار لجستیکی قاچاقچیان خطوط نفتی عراق - لبنان در شمال این کشور خبر داد.

بر اساس بیانیه ارتش لبنان، نیروهای گشتی این کشور موفق شدند در منطقه البداوی واقع در شمال شرقی طرابلس لبنان تعدادی از ابزارآلات قاچاق نفت خام خطوط نفتی عراق-لبنان را کشف و ضبط کنند.

طبق بیانیه مذکور، نیروهای لبنانی ابزارآلات قاچاقچیان از جمله چندین بشکه، تانکرهای آهنی و پلاستیکی مخصوص انتقال نفت را کشف کردند.

گفته شده که تلاش نیروهای امنیتی لبنانی برای رهگیری گروه‌ها و افراد مرتبط با این نوع عملیات قاچاق سوخت ادامه دار است.

شب گذشته سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی تلویزیونی بر ضرورت حفاظت از منابع نفتی و انرژی لبنان از چنگ غارتگران از جمله رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وی در خصوص دست اندازی رژیم صهیونیستی بر ثروت‌های نفتی لبنان گفت: ما در حال مواجهه با خطرات پیرامون ثروت‌های نفتی هستیم و باید بدانیم که عامل زمان به نفع لبنان نیست و ساعت و روز اهمیت بسیار فوق العاده ای دارند. هر روز که این کار به تأخیر بیفتد ثروت و دارایی‌های ملت لبنان به هدر می‌رود. هدف مستقیم ما باید این باشد که دشمن را از استخراج نفت و گاز از میدان کاریش منع کنیم و چه بسا دشمن این کار را شروع کرده باشد.

لبنان سال هاست که با بحران کمبود سوخت از جمله بنزین دست و پنجه نرم می‌کند. در همین حین رژیم صهیونیستی سعی دارد تا جای ممکن از منابع انرژی در همسایگی لبنان و چاه‌های نفتی و میادین گازی داخل حریم آبی این کشور به نفع خود سو استفاده کند.