شهر خبر

نکیسا: نباید از صعود ایران به مرحله حذفی جام جهانی ناامید باشیم/ لژیونرها موهبت تیم ملی هستند

نکیسا: نباید از صعود ایران به مرحله حذفی جام جهانی ناامید باشیم/ لژیونرها موهبت تیم ملی هستند

تهران- ایرنا- دروازه‌بان تیم ملی کشورمان در جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه گفت: نباید از رقابت با تیم‌های سرشناس هراس داشته و از صعود تیم ملی در جام‌جهانی قطر ناامید باشیم.

نیما نکیسا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص فهرست جدید تیم ملی و حضور در اردوی قطر، اظهار داشت: می‌دانم بهترین‌ها دعوت شده‌اند؛ البته بازیکنان خوب زیاد داریم و حتی می‌توانستیم ۲ یا سه تیم دیگر هم داشته باشیم، اما سلیقه و تاکتیک‌های مورد نظر سرمربی هم در انتخاب‌ها تاثیرگذار است.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی با بیان اینکه شاگردان اسکوچیچ کار سختی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ دارند، بیان کرد: در دوره گذشته که با پرتغال و اسپانیا هم‌گروه شدیم، هراس داشتیم اما دیدیم که صعود در بین تیم‌های بزرگ جهان هم شدنی است. آمریکا نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته و اکنون در رتبه ۱۵ جهان است. انگلیس نیز با قدرت بسیار نایب قهرمانی اروپا را کسب کرد. با این حال نباید هراسی داشته باشیم و از صعود تیم ملی کشورمان ناامید شویم.

وی با اشاره به تعدد لژیونرهای ایران گفت: تعداد زیاد لژیونرها موهبتی است که تا حدی می‌تواند مشکلات بازی‌های تدارکاتی را پوشش دهد. ممکن است در هماهنگی بازیکنان کمی به مشکل بخوریم اما در بحث فردی بازیکنان، تجربیاتی داریم و هر کدام از بازیکنان در لیگ‌های خارجی بازی کرده‌ و دیگر برای دیدار با تیم‌های قدرتمند دنیا استرسی ندارند.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره بازی‌های تدارکاتی بیان کرد: مسائلی وجود دارد که باید مردم بدانند. حتی اگر بخواهیم با تیم‌های سطح پایین جهان هم بازی کنیم نیازمند پرداخت هزینه هستیم.

وی افزود: آقای نصیرزاده گفته که می‌توانیم از کشور کانادا تا ۱۰ میلیارد دلار غرامت دریافت کنیم. من ادعا می‌کنم که تمام این پول را از فدراسیون فوتبال کانادا می‌گیریم اما سوال اینجاست که چطور می‌خواهید با وجود محدودیت‌های بانکی این پول را بدون بلوکه شدن، وارد کشور کنید؟ لزوما این مشکل به شخص برنمی‌گردد و در تمام کشور وجود دارد پس چرا این حرف‌ها را می‌زنید؟ این کار به رایزنی‌های زیادی نیاز دارد تا راه‌حلی به نفع هر دو طرف قرارداد، پیدا کنند و قطعا مسئولین ما نیز زحمت می‌کشند و پیگیر هستند و ما هم باید با آن‌ها همدلی کنیم.