شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سرباز

مشاور زلنسکی: روزانه تا ۲۰۰ سرباز اوکراینی جان خود را در جنگ از دست می‌دهند

مشاور رئیس جمهوری اوکراین به بی‌بی‌سی گفته است که روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سرباز اوکراینی در خط مقدم کشته می‌شوند.

مشاور زلنسکی: روزانه تا ۲۰۰ سرباز اوکراینی جان خود را در جنگ از دست می‌دهند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، میخائیل پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین گفت که این کشور به صدها سامانه توپخانه‌ای غرب جهت مقابله با روسیه در منطقه شرقی دونباس نیاز دارد.

وی همچنین افزود که کی‌یف آماده از سرگیری مذاکرات صلح با مسکو نیست.

پودولیاک طی این مصاحبه گفت: «نیروهای روسی تقریبا همه‌چیز غیرهسته‌ای از جمله توپ‌های سنگین و موشک‌های متعددی را به سمت اوکراین پرتاب کرده‌اند.»

وی باری دیگر درخواست اوکراین برای تسلیحات بیشتر از غرب را عنوان کرد و افزود که دلیل عدم برابری میان ارتش روسیه و اوکراین، "تلفات سنگین اوکراین" است. پودولیاک همچنین گفت که مذاکرات صلح تنها در صورتی می‌تواند از سر گرفته شود که روسیه کنترل سرزمین‌هایی را که از زمان شروع حمله در ۲۴ فوریه به دست گرفته، پس دهد.

مشاور زلنسکی گفته که روزانه ۱۰۰ الی ۲۰۰ سرباز اوکراینی جان خود را از دست می‌دهند؛ رقمی که از تخمین‌های سری قبل بیشتر است. پیشتر الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین اعلام کرده بود که روزانه ۱۰۰ سرباز اوکراینی جان خود را از دست می‌دهند و بیش از ۵۰۰ تن از آنها مجروح می‌شوند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند.