شهر خبر

افشاگری وزیر سابق اطلاع رسانی لبنان درباره برخی کشورهای عرب

کدخبر: 500783
اقتصادنیوز: وزیر سابق اطلاع‌رسانی لبنان که اظهاراتش پس از انتقاد از عربستان سعودی در تجاوز به یمن بحران شدیدی را بین لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد کرد و موجب استعفایش از این سمت شد، گفت: هیچکس به لبنان در تمام بحران‌هایی که پشت سر گذاشته، کمکی نکرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، « جورج قرداحی » وزیر پیشین اطلاع رسانی لبنان گفت: کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس طی ۱۰ سال گذشته هیچ کمکی به این کشور نکرده اند.

شبکه العین امارات گزارش داد، «جورج قرداحی» در مصاحبه با برنامه «من الاخیر» که چند روز پیش از شبکه «آی نیوز» عراق پخش شد و امروز تصاویر این مصاحبه در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، افزود: برادران خلیجی (کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس) می‌گویند لبنان را ترک خواهیم کرد در حالیکه آن‌ها از خیلی وقت‌ها پیش لبنان را ترک کرده بودند.  

وزیر پیشین اطلاع‌رسانی لبنان که اظهاراتش پس از انتقاد از عربستان سعودی در تجاوز به یمن بحران شدیدی را بین لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد کرد و مجبور به استعفا از این سمت شد، بیان کرد: هیچکس به لبنان در تمام بحران‌هایی که پشت سر گذاشته، قطره‌ای آب نداده است. 

وی با بیان اینکه ما (لبنان) از ۱۰ سال گذشته با بحران مالی و سوخت از جمله بنزین و مازوت مواجه بوده ایم، تصریح کرد: هیچ کس (منظور کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس) به ما نگاه نکرد و هیچ کس برای ما یک تانکر بنزین یا مازوت نفرستاد تا مردم [ لبنان ] را گرم کنند. 

پیشتر قرداحی وزیر پیشین اطلاع‌رسانی لبنان در اکتبر گذشته از سیاست‌های عربستان سعودی در قبال جنگ یمن انتقاد کرد و این اظهارات موجب تنش دیپلماتیک بین لبنان و تعدادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان و امارات شد. 

اظهارات وی در آن زمان باعث شد تا عربستان، امارات، بحرین و کویت سفیرانشان را از لبنان فرا بخوانند.  

در آن زمان، «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، ابتکاری را برای حل بحران بین عربستان و لبنان اعلام کرد.  

«نجیب میقاتی» رئیس‌جمهور لبنان نیز در آن زمان بصورت تلویحی از قرداحی خواست تا استعفا و منافع ملی را در اولویت قرار دهد. با اینحال قرداحی تحت فشار کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و برخی از سیاسیون لبنانی استعفا داد اما حاضر به عذرخواهی نشد.