شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قطار#حادثه واژگونی

بازدید کمیسیون عمران از محل سانحه قطار یزد-مشهد/ با مقصران و مسببان وقوع سانحه برخورد قانونی می‌شود

بازدید کمیسیون عمران از محل سانحه قطار یزد-مشهد/ با مقصران و مسببان وقوع سانحه برخورد قانونی می‌شود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به حادثه واژگونی قطار مسافربری یزد_ مشهد، از برگزاری جلسه ویژه این کمیسیون برای بررسی ابعاد مختلف این سانحه با حضور مسئولان مربوطه، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا رضائی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و علی اصغر خانی، نماینده مردم شاهرود و میامی و عضو کمیسیون عمران ضمن بازدید از محل وقوع حادثه خروج قطار مسافربری مسیر مشهد به یزد از ریل که موجب جان‌باختن و مصدومیت جمعی از هموطنان شد؛ در مراسم تشییع پیکر جانباختگان شرکت کردند.

علی آذری عضو کمیسیون عمران و رئیس کارگروه بررسی این سانحه از سوی کمیسیون عمران، پس از بررسی‌های دقیق به عمل آمده و جمع‌بندی مستندات و اخذ گزارش از دستگاه‌های مربوطه، گزارشی را تهیه و در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار خواهد گرفت.

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به حادثه قطار مسافربری یزد - مشهد در حوالی شهرستان طبس گفت: پس از رخ دادن این حادثه کمیسیون عمران به این موضوع ورود کرده و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار داده است و در حال جمع‌بندی گزارشاتی هستیم که تاکنون به دست کمیسیون رسیده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اعلام اینکه هفته آینده و پس از بازگشت نمایندگان از حوزه انتخابیه، موضوع حادثه قطار در طبس را در کمیسیون بررسی خواهیم کرد، اضافه کرد: از مسئولان وزارت راه و شهرسازی دعوت خواهیم کرد تا با حضور در کمیسیون گزارش مفصلی درباره علت بروز این حادثه به نمایندگان ارائه کنند.

بر اساس این گزارش، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، پس از وقوع این سانحه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی را به عنوان کمسیون تخصصی مامور بررسی ابعاد و علل وقوع این سانحه کرده تا ضمن ارائه گزارش به مجلس با مقصران و مسببان وقوع این سانحه برخورد قانونی صورت بگیرد.

لازم به ذکر است که مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات نیز تیمی را مامور رسیدگی به این سانحه کرده است.

به گزارش تسنیم، قطار مسافربری یزد - مشهد روز (چهارشنبه 18 خردادماه) در ساعت 5 و 30 دقیقه در محدوده عباس‌آباد - ریزو دچار سانحه می‌شود.

براساس اطلاعات اولیه، 5 واگن مسافری این قطار با ریلکوب برخورد کرده و از ریل خارج می‌شوند که بر اثر این سانحه  22 کشته تن از مسافران جان خود را از دست دادند و 50 نفر مصدوم شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.

انتهای‌ پیام/