شهر خبر

داوران خارجی در جام تختی حضور ندارند/ قضاوت ۴ داور ایرانی در پیکارهای جهانی کشتی

داوران خارجی در جام تختی حضور ندارند/ قضاوت ۴ داور ایرانی در پیکارهای جهانی کشتی

تنکابن- ایرنا- رییس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی در خصوص داوران قضاوت‌کننده در پیکارهای کشتی جام تختی، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایرنا، محمد مصلایی‌پور روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره قضاوت داوران در رقابت‌های کشتی آزاد جام جهان‌ پهلوان غلام‌رضا تختی، گفت: در مسابقات جام تختی داوران خارجی حضور ندارند و داوران دعوت‌شده به این رقابت‌ها، داوران درجه یک کشور به اضافه یک داور درجه ۲ و یک داور درجه ۳ بین‌المللی از هیات استان مازندران به‌عنوان سهمیه میزبان هستند.

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی افزود: ۵ داور حاضر در جام تختی در آزمون جامع فدراسیون در سنندج، برترین نمرات را داشته‌اند. مابقی داوران هم درجه یک‌هایی هستند که در مسابقات جام تختی فرنگی در اهواز حضور نداشتند که به تنکابن دعوت‌شان کردیم.

مصلایی‌پور درباره اعزام ۴ داور ایران به مسابقات جهانی کشتی در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان اظهار داشت: از ابتدای سال ۲۰۲۲ اتحادیه جهانی کشتی مبنا را بر این قرار داد که در مسابقات جهانی، داوران المپیکی(S1) را از طریق یک لیست با یک تقسیم‌بندی دعوت کند که ۴ روز پیش این لیست از سمت اتحادیه جهانی کشتی به ما اعلام شد. براین اساس، صادقی به مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در ایتالیا، عباسی به مسابقات قهرمانی جوانان جهان در بلغارستان و من و بشیرزاده هم به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ برزگسالان در صربستان دعوت شدیم و قضاوت خواهیم کرد. در مسابقات زیر ۲۳ سال هم به‌علت تقسیم‌بندی‌های اتحادیه جهانی، نماینده‌ای نداریم.