شهر خبر

۲۱ خردادماه صورت می‌پذیرد؛

جزئیات آیین افتتاح فصل اول جشنواره سراسری ۱۰۰ رادیو قرآن

جزئیات آیین افتتاح فصل اول جشنواره سراسری ۱۰۰ رادیو قرآن

آیین افتتاحیه فصل اول جشنواره قرآنی صد با هدف گسترش فرهنگ ساده‌خوانی در جهت افزایش هرچه بیشتر انس با قرآن، شنبه، ۲۱ خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فصل اول جشنواره صد شبکه رادیویی قرآن (جشنواره سراسری نهضت ملی قرآن‌خوانی) با محوریت قرآن‌خوانی ساده و آسان از ۲۱ خردادماه مقارن با ولادت حضرت علی‌بن‌موسی الرضا (ع) با محوریت تمرکز بر جز اول قرآن کریم به تهیه‌کنندگی علیرضا صفرزاده، اجرای مهدی صفری و کارشناسی بهروز یاریگل به روی آنتن خواهد رفت.

آئین افتتاحیه این جشنواره با حضور بخشی‌زاده، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران و محمدحسین حسنی، مدیرعامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) برگزار خواهد شد و همزمان پخش تصویری افتتاحیه این جشنواره، ساعت ۱۶ به صورت زنده از طریق اپلیکیشن ایرانصدا، سایت شبکه رادیویی قرآن www.radioquran.ir و صفحه فضای مجازی رادیو قرآن به نشانی instagram.com/radioquran_ir تقدیم شنوندگان خواهد شد.

یادآوری می‌شود، این فصل از جشنواره قرآنی صد از ۲۱ خردادماه تا ۱۷ شهریورماه از رادیو قرآن موج اف ام، ردیف ۱۰۰ مگاهرتز پخش می‌شود. علاقه‌مندان بدون محدودیت سنی و تفکیک جنسیتی، می‌توانند با خواندن آیاتی از کلام الله مجید در مدت زمان ۱۰۰ ثانیه در این جشنواره شرکت کنند.

شرکت‌کنندگان برای نام‌نویسی و اطلاع از جزئیات و ارسال آثار خود می‌توانند به سایت رادیو قرآن به نشانی www.radioquran.ir مراجعه کرده و در بخش «جشنواره ۱۰۰» پس از تکمیل اطلاعات شخصی (نام، نام خانوادگی، سن، محل سکونت…)، فایل صوتی خود را بارگذاری کنند و یا فایل صوتی تلاوت خود را از طریق واتساپ به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۱۰۰ ارسال کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند با تلفن گویای شبکه به شماره ۰۲۱۲۷۸۶۰۱۰۰ تماس بگیرند.

ملاک شرکت در جشنواره فقط صحیح‌خوانی قرآن کریم و رعایت اعراب صحیح کلمات است و رعایت احکام تجویدی، تکنیک‌های صوتی و ارکان تلاوت ملاک ارزیابی نیست.