شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#معلمان#جلسه علنی مجلس

طرح رسیدگی به وضعیت استخدامی معلمان هفته آینده در مجلس تعیین تکلیف می‌شود

طرح رسیدگی به وضعیت استخدامی معلمان هفته آینده در مجلس تعیین تکلیف می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از در دستورکار قرار گرفتن طرح تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان در جلسه علنی مجلس در هفته آینده خبر داد.

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان در مجلس، اظهار کرد: کار ارزیابی طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان در کمیسیون آموزش به اتمام رسیده و طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه قوه مقننه شده است که اخیرا  بیش از 70 تن از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار در اولویت قرار گرفتن این طرح شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و همچنین درخواست نمایندگان احتمالا طرح تعیین تکلیف استخدامی معلمان هفته آینده در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی قوه مقننه قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش با کمبود دهها هزار معلم مواجه است، بیان کرد: با تصویب و اجرای درست این طرح ظرف چند سال آینده معضل کمبود معلم در وزارت آموزش و پرورش حل خواهد شد.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه امیدوار هستیم که اجرای طرح ساماندهی معلمان منجر به جذب و بکارگیری معلمان باتجربه وبا کیفیت منجر شود، اضافه کرد: براساس این طرح، تمامی معلمان اعم از خرید خدماتی، برون سپار، حق التدریس، نهضت سوادآموزی،قرآنی، پیش دبستانی و مدارس غیردولتی که بار بزرگی از نظام آموزشی را بر دوش دارند، با برخی ملاحظات و ضرایب سنواتی تعیین تکلیف می‌شوند.

انتهای‌پیام/