شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ورامین

برداشت حدود ۷۰ هزار تن گندم در ورامین

برداشت حدود ۷۰ هزار تن گندم در ورامین

ورامین -ایرنا -مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: روند برداشت گندم آغاز شده و پیش بینی می شود ۷۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان ورامین برداشت شود.

محسن بنائیان روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : در سال زراعی جاری بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان ورامین زیرکشت محصول گندم رفته که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۲ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی افزود : برای برداشت گندم ۱۸۰ دستگاه کمباین در شهرستان ورامین فعال است که از این تعداد ۱۵ دستگاه بومی و ۱۶۵ مورد از سایر استان ها وارد شده اند.

بنائیان تصریح کرد: ۴ مرکز خرید دولتی در شهرستان‌های ورامین، پیشوا و پاکدشت آماده تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است و هیچ‌گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین خاطر نشان کرد : روند برداشت گندم در شهرستان ورامین از اوایل خرداد آغاز شده است و پیش بینی می شود ۷۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان ورامین برداشت شود.

وی در پایان تصریح کرد : به لطف خداوند متعال و تلاش شبانه روزی کشاورزان ورامینی ، در سال کشاورزی امسال گندمی مرغوب تر از پارسال و بدون سن زدگی برداشت شد

در دشت ورامین ۱۳ هزار هکتار زیر کشت گندم و ۱۲ هزار هکتار زیر کشت جو رفته است

ورامین با ۳۰۰ هزار جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده است و دارای دو بخش مرکزی و بخش جوادآباد است.