شهر خبر

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در دام رسانه‌های سعودی

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در دام رسانه‌های سعودی

تهران- ایرنا- مصاحبه رئیس فدراسیون وزنه‌برداری برای بیان مشکلات با یک رسانه سعودی، اقدام بی‌سابقه‌ای است که نمونه آن در بین مسئولان رده بالای ورزش ایران کمتر دیده می‌شود.

به گزارش ایرنا، صفحه اینستاگرام یکی از شبکه‌های تلویزیونی سعودی، با انتشار بخشی از سخنان علی مرادی اعلام کرد که رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران مصاحبه‌ای در زمینه مشکلات این رشته، با خبرنگار این رسانه داشته که بخشی از این گفت‌وگو پنجشنبه شب از این رسانه معاند منتشر شد.

اقدام مرادی برای بیان مشکلات فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با رسانه‌های معاند خارج از ایران، اتفاقی عجیب و تاسف‌بار به شمار می‌رود که رییس فدراسیون بدون توجه به مصالح ملی و قوانین داخلی آن را انجام داده است؛ اقدامی که بدون شک واکنش‌های مختلفی را به همراه خواهد داشت. نکته جالب این گفت‌وگو این است که مرادی هیچ گاه با رسانه‌های داخلی ارتباط نزدیکی نداشته است.

اینکه چرا یک مدیر کهنه کار ورزش برای بیان مشکلات به رسانه‌ سعودی پناه می‌برد، پرسشی است که علی مرادی در پاسخ به آن به خبرنگار ایرنا گفت: لازم بود که برخی صحبت‌ها را با این رسانه انجام دهم. چرا که وظیفه داشتم نسبت به سیاه‌نمایی‌هایش واکنش نشان دهم.

مرادی که همواره خود را سرباز نظام و در خط انقلاب تعریف می‌کند بهتر از هر کسی می‌داند که از زمان تاسیس این رسانه سعودی و شروع به کار آن یک خط خبری خاص با هدف سیاه‌نمایی مسائل داخلی ایران به مجریان و خبرنگاران آن دیکته شده و آنها مامور به انجام آن هستند.

پاسخ مرادی به این رسانه سعودی و مصاحبه چندین دقیقه‌ای با  یک خبرنگار ضد ایرانی حکایت از آن دارد که رییس فدراسیون وزنه‌برداری دچار یکی از اشتباهات راهبردی دوران مدیریت خود شده است؛ اشتباهی که بی‌تردید عملکرد چند ساله وی را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و شاید مُهری بر پایان ریاست طولانی‌مدت وی در فدراسیون وزنه‌برداری باشد.

مرادی با این مصاحبه عملا خط قرمز رسانه‌ای را رد و خبرنگاران داخلی را نامحرم قلمداد کرد. محرم قرار دادن یک رسانه خارجی و خبرنگار ضد ایرانی آن هم از سوی رییس فدراسیون وزنه‌برداری در حالی است که خبرگزاری‌های رسمی ایران همواره به دنبال مصاحبه با این مدیر کهنه کار بوده و حتی انتظارشان برای یک نشست خبری به بیش از ۲ سال رسیده است. رسانه‌های داخلی هر چند ممکن است در رویه مدیریتی انتقاداتی به رویه کاری مرادی داشته باشند اما در سیاست‌های کلی همواره از وی پشتیبانی کردند. مرادی که اکنون از رسانه‌های داخلی رویگردان و به طناب پوسیده یک رسانه سعودی چنگ زده، بی‌تردید تبعات منفی این کار را هم خواهد دید زیرا سابقه تلویزیون این رسانه معاند بر کسی پوشیده نبوده و سیاه‌نمایی این تلویزیون علیه اتفاقات کشور کاملا هدفمند است.

یک نمونه از این سیاه‌نمایی‌ها در جریان فرار یکتا جمالی بود. این رسانه بعد از رسیدن جمالی به آلمان تبلیغات منفی زیادی علیه مسئولان ورزش ایران به راه انداخت.

البته تخلف یا اشتباه مرادی به عنوان یک مدیر بلندپایه ورزش ایران تنها در بخش رد شدن از خط قرمزهای رسانه‌ای نیست بلکه وی با این گفت‌وگو دچار اشتباهی کلان در سطح ملی شده است زیرا مصاحبه مسئولان با شبکه‌های معاند جرم تلقی می‌شود. این مهم را حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، آذرماه سال ۱۳۹۵ و در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضائی اعلام کرد.