شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#والیبال#کره جنوبی#تایلند#تیم برتر

سرمربی والیبال دختران: می‌دانستیم بردن کره دشوار است

سرمربی والیبال دختران: می‌دانستیم بردن کره دشوار است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم والیبال دختران نوجوان گفت: از قبل هم می‌دانستیم بردن کره جنوبی دشوار است؛ اما امیدوار بودم تایلند را ببریم و به جمع چهار تیم برتر صعود کنیم؛ اما تایلند کم اشتباه‌تر از ما بود.

به گزارش ایرنا، تیم  والیبال نوجوانان دختر ایران در ادامه مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا امروز (پنجشنبه) از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران به مصاف تیم قدرتمند کره‌جنوبی رفت و با حساب سه بر صفر مغلوب شد.

میترا شعبانیان سرمربی تیم نوجوانان دختر ایران پس از این دیدار اظهار داشت: رقابت بسیار سختی برای تیم ما بود چون کره جنوبی فوق‌العاده قدرتمند ظاهر شد. انتظار این را داشتم که نتوانیم برنده شویم؛ اما فکر نمی‌کردیم با تمام قوا مقابل ما بازی کند. ۱۰۰درصد توان خود را گذاشته و فوف‌العاده کار کردند. مخصوصا سرویس‌های خیلی خوبی زده و تیم ما را دچار مشکل کردند.

وی افزود: بازیکنان ما ست اول کامل خود را باخته بودند اما در دو ست بعد کمی به خودشان آمدند. در کل کره جنوبی از نظر تکنیکی و تجربه خیلی برتر از ما بود.

شعبانیان ادامه داد: بیشتر روی توپ‌های‌های بال برنامه‌ریزی کردیم. تعویض انجام داده و سعی کردیم بچه‌ها را جابه‌جا کنیم. از اکثر مهره‌هایمان استفاده کردیم‌ تا محک بخورند و به تیم کمک کنند.

وی در مورد این نگرانی که بازیکنان تیم ممکن است انگیزه خود را برای ارتقا جایگاه از دست بدهند، گفت: اولین کار من این است که به بازیکنان اجازه بدهم کمی استراحت کنند چون فشار زیادی را تحمل کردند و از نظر روحی کمی بهم ریخته‌اند. بعد هم به آنها روحیه خواهیم داد چون نباید بازی با ازبکستان را دست کم بگیرند.

شعبانیان با بیان اینکه تمام تلاش بر ارتقا جایگاه است، خاطرنشان کرد: از قبل می‌دانستم شکست کره جنوبی سخت است اما امیدوار بودم تایلند را ببریم و به جمع چهار تیم برتر صعود کنیم؛ اما تایلند کم اشتباه‌تر از ما بود. با این حال تمام تلاش من، کادر فنی و بازیکنان این است که جایگاهمان را ارتقا بدهیم.

همچنین یونهی چانگ سرمربی کره جنوبی پس از برد ایران گفت: ایران در سرویس خیلی خوب عمل می‌کند و تیم باهوشی است. تیم ایران جوان و آینده‌دار است و اگر تمرین و تلاش بیشتری کند، جای پیشرفت زیادی دارد.

وی اضافه کرد: ایران به تدریج منسجم‌تر شد و کار گروهی بهتری را در زمین انجام داد. از طرفی اشتباهات ما هم بیشتر شد و به همین دلیل در چند ست اختلاف امتیاز کاهش پیدا کرد.