شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تجارت ایران

وزیر امور خارجه: تجارت ایران و هند ازظرفیت بالایی برخوردار است

وزیر امور خارجه: تجارت ایران و هند ازظرفیت بالایی برخوردار است

تجارت دو کشور ازظرفیت بالایی برخوردار است، به  دلیل توانمندی های بالایی که در ایران و هند وجود دارد حتی اگر صحبت از افزایش چند ده میلیارد دلاری تجارت بخش خصوصی شود، سخنی گزاف نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به هند، وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران در بمبئی گفت: تجارت بین دو کشور ایران و هند آزاد است، در دو نشستی که امروز در بمبئی برگزار شد در رابطه با چگونگی توسعه همکاری های فنی ، صنعتی ، علمی و تکنولوژی در جلسه اول بحث و تبادل نظر شد. 

وی در ادامه با اشاره به جزئیات نشست دوم خود  بیان کرد: در نشست دوم با تجار و بازرگانان هندی که با جمهوری اسلامی تعامل نزدیکی دارند، مشکلات را مورد بررسی قرار دادیم ومعتقدیم براساس آنچه که توافق شده به زودی معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ایران هم به هند سفر خواهد کرد‌، بایستی حجم تبادل تجاری دو کشور راافزایش داد. 

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: مکانیزم های وجود دارد که بدون تعارض با مقررات و قوانین و حقوق بین الملل دو کشور می توانند تجارت را تسهیل کنند.

وی در پایان افزود: تجارت دو کشور ازظرفیت بالایی برخوردار است، به  دلیل توانمندی های بالایی که در ایران و هند وجود دارد حتی اگر صحبت از افزایش چند ده میلیارد دلاری تجارت بخش خصوصی شود، سخنی گزاف نخواهد بود.

انتهای پیام