شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#قطار

افشاگری عامل اصلی از ریل خارج شدن قطار مشهد | راننده بیل مکانیکی تست هشیاریش مثبت شد + ویدیو

علت اصلی از حادثه قطار مشهد مشهد شد.

افشاگری عامل اصلی از ریل خارج شدن قطار مشهد  | راننده بیل مکانیکی تست هشیاریش مثبت شد + ویدیو

میعاد صالحی معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در تحقیقات اولیه سرعت غیر مجاز لوکوموتیوران مورد بررسی قرار گرفت، که مشخص شد برای عبور از این بلاک سرعت لوکوموتیوران غیر مجاز بوده و بعد از برخورد با بیل مکانیکی همین سرعت غیر مجاز بر شدت آن افزوده شده است. از راننده بیل مکانیکی و لوکومتیوران تست هوشیاری گرفته شد که آزمایش لوکوموتیوران مشکلی نداشت، اما متاسفانه تست هوشیاری راننده بیل مکانیکی هر دوبار مثبت بود.

بیشتربخوانید:

علل وقوع حادثه قطار مشهد_یزد

 

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در تست هوشیاری که از راننده بیل مکانیکی گرفته شد متاسفانه در هر دوبار مثبت شده اما تست لوکوموتیوران منفی بوده است.

میعاد صالحی گفت: ساعت ۸ ونیم صبح مسیر مشهد_یزد بازگشایی شد. دیروز از ساعت ۱۲ شب تا ساعت ۴ و نیم صبح به علت ماسه گیر بودن این مسیر ریلی پیمانکاران بخش خصوصی مشغول ماسه گیری و تراورس در این مسیر بودند و صبح بعد از اتمام کار موقت اعلام کردند که خط باز است و پیش از این حادثه هم قطار باری و قطار دیزلی از این مسیر عبور کرده بود، اما این سوال باقی مانده و در حال بررسی است که راننده بیل مکانیکی به نحوه غیر طبیعی بخشی از بیل مکانیکی را روی خط قرار می‌دهد که باعث برخورد با شیشه لوکوموتیوران می‌شود.

او می‌گوید: در تحقیقات اولیه سرعت غیر مجاز لوکوموتیوران مورد بررسی قرار گرفت، که مشخص شد برای عبور از این بلاک سرعت لوکوموتیوران غیر مجاز بوده و بعد از برخورد با بیل مکانیکی همین سرعت غیر مجاز بر شدت آن افزوده شده است. از راننده بیل مکانیکی و لوکومتیوران تست هوشیاری گرفته شد که آزمایش لوکوموتیوران مشکلی نداشت، اما متاسفانه تست هوشیاری راننده بیل مکانیکی هر دوبار مثبت بود.

دیروز در مسیر ریلی مشهد_یزد یک قطار ۱۰ واگنی به علت برخورد با بیل مکانیکی واژگون شده که بر اثر آن تعدادی از هموطنان کشته و مصدوم شدند.

منبع: انتخاب