شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سرمایه‌گذاری#امور خارجه

امیرعبداللهیان تجار هندی را به سرمایه‌گذاری در ایران فراخواند

امیرعبداللهیان تجار هندی را به سرمایه‌گذاری در ایران فراخواند

وزیز امور خارجه کشورمان عصر روز پنجشنبه در جمع زیادی از تجار و بازرگانان هندی در نشستی تحت عنوان سرمایه کذاری و همکاری های تجاری میان ایران و هند در شهر بمبئی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست حسین امیرعبداللهیان اظهار کرد: در ملاقات روز چهارشنبه با مقامات هندی در دهلی نو توافق های خوبی در رابطه با همکاری های اقتصادی، فرهنگی و توریسم و علم فناوری انجام شد. ما بر سر ترسیم نقشه راه همکاری های بلندمدت با هند توافق داریم. البته وقتی این را با نخست وزیر مطرح کردم دیدم ایشان ده ها کیلومتر جلوتر از این مساله هستند و گفتند ما داریم این نقشه را اجرا می کنیم و آمادگی داریم به آن سرعت دهیم.

وی ادامه داد: ما با مقامات عالی درباره فراهم کردن تسهیلات و امکانات تجاری و اقتصادی گفتگوهای رو به جلو داشتیم. تجارت بین دو کشور تاریخ عمیقی دارد و به قرن ها قبل برمی گردد. خرسندیم از بندر چابهار به عنوان مسیر امن و خوب برای توسعه روابط تجاری برخورداریم و هر دو طرف رویکرد بسیار خوبی بندر چابهار دارند.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: در ایران در دولت جدید معاون اول رییس جمهور مسوول تیم اقتصادی است و آقای کاظمی قمی معاون ایشان در این سفر من را همراهی می کنند.

وزیر امور خارجه گفت: بخشی از بندر چابهار با سرمایه گذاری هند ایجاد شده و توافق کردیم این روند و همکاری سرعت بگیرد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: انرژی از جمله حوزه‌های مهم همکاری بین دو کشور است که در این باره هم دیروز با مقامات در دهلی نو صحبت کردیم. ظرفیت های فراوانی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی‌ در ایران است که در تعامل‌ تجاری با هند مورد توجه داریم. با مقامات هند به ویژه با وزیر خارجه درباره ضرورت وجود مکانیزم بانکی به تفصیل صحبت کردیم. مکانیزم‌هایی در چارچوب ‌حقوق ‌بین الملل است که می ‌توانیم مبادلات مالی و بانکی را به وسیله انها احیا کنیم.

وی ادامه داد: ما با ده ها کشور این مکانیزم را استفاده کردیم و بر پایه ارز محلی از جمله روپیه امکان تبادل و تهاتر را مورد بررسی قرار ‌دادیم. ما در ایران برای فراهم کردن تسهیلات امکانات متنوعی را فراهم کردیم. تیم اقتصادی دولت مشکلات سرمایه گذاری در ایران را بررسی کردند و شما امروز مشکل اخذ اقامت در ایران ندارید و در مکانیزم‌های تعریف شده اخذ تضمین سرمایه سرمایه گذار هم وجود دارد و از همه تجار ‌دعوت می کنم در دولت جدید ایران به ایران بیایند. اینکه امروز در اینجا معاون معاون اول رییس جمهور همراه ما است نگاه ویژه دولت به این بحث را نشان می دهد.

311311