شهر خبر

آیا بانک مرکزی کارشناسان را نادان فرض کرده است؟

صلاح دهنوی
آیا بانک مرکزی کارشناسان را نادان فرض کرده است؟

آیا بانک مرکزی که با عملکرد خود به دال محوری متلاشی کردن اقتصاد کشور تبدیل شده، کارشناسان را نادان فرض می کند؟

بعید است کسی در عملکرد مخرب بانک مرکزی که اقتصاد کشور را به وارد دالان تورم های بالا و رالی های ارزی وارد کرده است، تردیدی داشته باشد و همچنین معتقد نباشد که بانک مرکزی باید به وظیفه ذاتی خود بازگشته و منافع 90 میلیون ایرانی را قربانی تعدادی بانک نکند. 

این انتظار در عمل موردنظر مسئولان بانک مرکزی نیست و مدیران کنونی بانک مرکزی که راه مدیران پیشین را ادامه می دهند در تازه ترین مورد به یک جنگ روانی در پروژه "رمزریال" دست و تلاش کردند با دادن آدرس غلط، اقتصاددانان و مردم را گمراه کنند!

مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت:

تمام مزایای که این مقام بانک مرکزی به طور شاعرانه به خط کرده است را پول های عادی اعتباری هم با همان منطق انجام می دهند و هیچ خدمت ویژه ای به صاحبان کسب و کار ارائه نمی شود، همچنانکه در گذشته نشده است. 

بانک مرکزی به جای جمع کردن دکان های بازی های پانزی که در ایران بانک نامیده می شوند، یکی از تکنوکرات های خود را به میدان فرستاده در فضای فقیر از نظر تحلیلی رسانه های ایران و اقتصاددانانی که خانه نشین شده اند، پروژه مرموز رمرزریال را در سکوت و هیاهو تحمیل کرده و به سرعت به پروژه های فرامرزی بپیوندد. 

این مقام بانک مرکزی از گزاره فریبنده "هدف رمزریال بانک مرکزی حذف بانک ها نیست" را عامدانه به کار برده و در خبرگزاری از همه جا بی خبر تسنیم هم تیتر شده است تا افراد ساده دل گمان کنند، بانک مرکزی واقعا با بانک ها مشکل دارد و می خواهد علیه آنها اقدامی انجام دهد. 

بانک مرکزی زمانی اجازه دارد درباره طرح های خارج از چارچوب صحبت کند که نخست؛ تورم را مهار و به وظایف ذاتی خود عمل کرده باشد، دوم؛ هرگونه تغییر سیاستی باید در شفافیت کامل و از کانال مجلس شورای اسلامی پیگیری شود. 

پایان/