شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آسیب#سرمایه گذاری

وزیر امور خارجه: تیم اقتصادی دولت، مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری را آسیب شناسی کرده است

وزیر امور خارجه: تیم اقتصادی دولت، مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری را آسیب شناسی کرده است

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهتمام دولت بر سرمایه گذاری خارجی تصریح کرد: ما در دولت جدید ایران برای فراهم کردن تسهیلات و مشوق سرمایه گذاری و تجارت خارجی امکانات متنوعی را فراهم آورده ایم. تیم اقتصادی دولت سیزدهم ، مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری و تجارت را بررسی و آسیب شناسی کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به هند، وزیر امور خارجه کشورمان در رویداد ارتقای فرصت های سرمایه گذاری و تجاری میان ایران و هند گفت: در دولت جدید کشورم، معاون اول رئیس جمهور مسئول تیم اقتصادی و تجارت خارجی است. جناب آقای کاظمی قمی معاون آقای مخبر، در این سفر همراه من هستند و بعد از نشست میتوانید به طور جزیی تر خواسته هایتان را با ایشان درمیان بگذارید. 

وی با اشاره به سرمایه گذاری هند در بندر چابهار عنوان کرد: بخشی از بندر چابهار با سرمایه گذاری  کشور هند ایجاد شده و ما توافق کردیم که این سرمایه گذاری شتاب بیشتری گیرد‌. در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر زیر ساخت بندر چابهار ظرفیت ترانزیتی شمال به جنوب و شرق به غرب ایران امروز مورد تو جه جدی قرار دارد‌. به ویژه پس از تحولات و جنگ اوکراین این مسیر را برای کمک به تجارت جهانی و منطقه ای قویا فعال نگه داشته ایم. 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت های پتروشیمی ، نفت و گاز در ایران تاکید کرد: در رابطه با همکاری های دو کشور ایران و هند با مقامات هندوستان گفت و گوهایی داشته ایم. ظرفیت های فراونی در ایران در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی وجود دارد که  در تعامل تجاری خود با کشور هند مورد استفاده و توجه جدی قرار خواهیم داد. 

امیرعبداللهیان در رابطه با تبادلات مالی و بانکی دو کشور  گفت: با مقامات هند و همتای خودم دیروز در رابطه با ضرورت وجود مکانیزم بانکی به تفصیل به گفت و گو پرداختیم . مکانیزم هایی در چهارچوب حقوق بین الملل وجود دارد که می توانیم مبادلات مالی و بانکی دو کشور را احیا کنیم. پایه ارز محلی و روپیه و امکان تبادل و یا تهاتر آن را مورد بررسی قرار دادیم. 

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این جمله که تردید نکنید تحریم های یکجانبه آمریکا بر علیه ایران نمی تواند استمرار داشته باشد اظهار کرد: در شرایط فعلی مکانیزم های شناخته شده و قانونی را در مقابل خودمان برای توسعه تجارت بین ایران و هند داریم. در نتیجه لغو تحریم‌های یک جانبه و غیر قانونی آمریکا  و برداشته شدن این تحریم ها نیز فرصت های فرواونی در مقابل دو کشور قرار دارد‌. 

وزیر امور خارجه با اشاره به اهتمام دولت بر سرمایه گذاری خارجی تصریح کرد: ما در دولت جدید ایران برای فراهم کردن تسهیلات و مشوق سرمایه گذاری و تجارت خارجی امکانات متنوعی را فراهم آورده ایم. تیم اقتصادی دولت سیزدهم ، مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری و تجارت را بررسی و آسیب شناسی کرده است. تجار مشکلی به نام اخذ مجوز اقدامات در ایران ندارند‌ همچین مشکلی هم برای اخذ تضمین سرمایه  خود در ایران ندارند .

وی در پایان افزود:  از همه شما تجار محترم دعوت میکنم که‌در دولت جدید کشورم و در این رویکرد جدید در تجارت خارجی و سرمایه گذاری خارجی ایجاد شده به ایران تشریف آورید. اینکه امروز در بمبئی معاون معاون اول رئیس جمهور و مسئول تیم اقتصادی همراه ما حضور دارد به دلیل اهمیت و نگاه ویژه دولت به بحث تجارت و همکاری اقتصادی و صنعتی با کشور هند است.

انتهای پیام