شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#همدان#سال جاری#استان همدان#رفاه

حدود ۲ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال جاری در استان همدان ایجاد شده است

حدود ۲ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال جاری در استان همدان ایجاد شده است

همدان- ایرنا- مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: حدود ۲ هزار فرصت شغلی از ابتدای سال جاری تا کنون در استان ایجاد شده که معادل تحقق بیش از هشت درصد تعهد اشتغالزایی استان برای سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف شعبانی روز پنج‌شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تعهد استان همدان در سال ۱۴۰۱ ایجاد ۲۳ هزار و ۵۸۹ فرصت شغلی است که در ۸۰ روز از گذشته سال برای حدود ۲ هزار نفر شغل ایجاد شده است. 

وی با اشاره به اینکه این میزان اشتغالزایی با محوریت ۱۸ دستگاه اجرایی محقق شده است، اظهار اشت: شهرستان رزن با ۱۲ درصد بیشترین نرخ تعهد اشتغالزایی و شهرستان نهاوند با سه درصد کمترین میزان اشتغالزایی استان را ثبت کرده اند.

شعبانی با اشاره به اینکه امسال تاکید ویژه ای به نظارت بر روند پرداخت تسهیلات اشتغال شده است، تصریح کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال روستایی ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که ۴۹۰ میلیارد تومان آن تا کنون پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مکاتباتی نیز در رابطه با پرداخت تسهلات در حوزه صنعت انجام شده است، خاطرنشان کرد: با فقر طرح توجیهی اشتغال در شهرهای استان مواجه هستیم و در این رابطه از طرح‌های قوی و دارای ظرفیت بهره وری بالا در فضای کسب و کار حمایت می شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بر روند ۹۰۹ طرح اشتغالزایی با بیش از ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات، نظارت کامل شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان همدان براساس اعلام مرکز آمار ۷.۱ درصد است، افزود: بر اساس این آمار نرخ اشتغال ناقص استان نیز ۱۲.۵ درصد است و واقعی سازی آمار نرخ بیکاری، کمک زیای به تدوین سند اشتغال و تحقق برنامه های اشتغالزایی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، استاندار همدان نیز دراین جلسه بر اصلاح و واقعی سازی نرخ بیکاری استان با بررسی تمامی شاخص‌ها به صورت دقیق و مستند تاکید کرد.

علیرضا قاسمی فرزاد تصریح کرد که نرخ بیکاری این استان از سوی مرکز آمار ایران حدود ۷.۵ درصد اعلام شده که بررسی ها نشان می‌دهد این آمار صحیح نیست و باید با بررسی دقیق همه شاخص‌ها، نرخ بیکاری استان اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه در بخش آمار بیکاری یک تناقض وجود دارد، افزود: نرخ بیکاری استان همدان بر روی کاغذ، جدول و نمودار در وضعیت خوبی قرار دارد اما در ارتباط مستقیم با مردم استان، موجی از بیکاری را شاهد هستیم.