شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایستگاه#وزیر کشور#شهرکرد#رییس جمهور

عملیات ساخت ایستگاه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر کشور آغاز شد

عملیات ساخت ایستگاه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر کشور آغاز شد

شهرکرد-ایرنا-همزمان با سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری با فرمان وزیر کشور، عملیات اجرایی ساخت ایستگاه راه‌آهن استان در منطقه منظریه شهرکرد روز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور با حضور در شهرستان شهرکرد فرمان ساخت ایستگاه راه آهن شهرکرد را صادر کرد تا مهندسان ایرانی ایستگاه راه آهن شهرکرد را به عنوان هدیه این سفر در زمان مقرر احداث کنند.

این ایستگاه در زمینی ۲۱هتکار طراحی و جانمایی شده است و ساختمان اصلی سه هزار و ۱۰۰ مترمربع و سرجمع ۶هزار ۵۰۰ متر مربع است

 قطعه نخست این محور که از ایستگاه مبارکه استان اصفهان تا جاده زرین‌دشت به سفیددشت به طول ۴۱.۸۲ کیلومتر است، قطعه دوم این محور ۱۹.۶۸ کیلومتر طول دارد و از جاده سفیددشت آغاز و تا گردنه زردی‌ها ادامه می‌یابد و قطعه سوم و چهارم این محور نیز که از گردنه زردی‌ها تا شهرکرد ادامه دارد، ۳۰.۵ کیلومتر طول دارد.

همچنین ۱۱ دستگاه پل به طول  ۲ هزار و ۵۰۰ متر و ۲ ایستگاه در منطقه سفیددشت و شهرکرد نیز در طول این مسیر قرار دارد و عملیات اجرایی احداث ۲ ایستگاه در سفیددشت و شهرکرد در حال اجراست.

عملیات مطالعات و اجرای  این طرح از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و پس از اتمام عملیات زیرسازی آن وارد مرحله ریل‌گذاری می‌شویم.

در قالب این طرح سالانه ۳.۵(سه و نیم) میلیون تن بار و ۷۰۰ هزار نفر مسافر جابه‌جا می‌شود که در افق چشم‌انداز این طرح جابجایی مسافر به ۲ میلیون نفر نیز قابلیت افزایش دارد.

به گزارش ایرنا، این مسیر ریلی در تمامی قسمت‌های زیرسازی، ایستگاه و روسازی از ۴۰ درصد پیشرفت برخوردار شده است.

روسازی این طرح ۵۸ درصد پیشرفت دارد و ایستگاه‌های آن تاکنون از ۱۰ درصد پیشرفت برخوردار شده که پس از اتمام مراحل زیرسازی و ساخت ایستگاه‌ها، عملیات روسازی اجرا می‌شود.

این طرح با هدف اتصال مرکز استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی سراسری و بین‌المللی اجرایی شده است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده عملیات احداث ایستگاه شهرکرد بزودی آغاز می‌شود.

راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر با هدف جابجایی بار و مسافر احداث می‌شود و تکمیل آن تحول بزرگی در بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌کند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت امروز پنجشنبه ۱۹ خردادماه میهمان مردم چهارمحال و بختیاری هستند.

برای پیگیری اخبار و گزارش های ایرنا از  بیست و چهارمین سفر استانی رییس جمهور  پرونده خبری را دنبال کنید :