شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#کرمانشاه#مسکونی

جزئیات انفجار ساختمان مسکونی در کرمانشاه | خسارت دیدن چندین خانه و خودرو | قطع برق و گاز شهر برای آواربرداری

در پی ریزش یک ساختمان مسکونی ۳طبقه در شهر نوسود استان کرمانشاه براثر انفجار گاز، ۶ نفر مصدوم و ۲ نفر که مادر و فرزند بودند، جان باختند.

ریزش ساختمان در کرمانشاه

به گزارش همشهری آنلاین، ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز پنجشنبه ۱۹ خرداد یک ساختمان ۳طبقه (برخی منابع نوشته‌اند ۴طبقه) در شهر نوسود از توابع شهرستان پاوه استان کرمانشاه به علت نشت گاز خانگی منفجر شد که بر اثر آن صدای مهیبی در شهر پیچید.

پس از شنیده شدن صدای انفجار بلافاصله نیروهای دستگاه های عضو ستاد بحران در محل حاضر شدند. در کنار گروه های امداد و نجات، حضور مردم شهر نوسود برای کمک به آواربرداری و نجات مصدومان و حادثه دیدگان نیز قابل تحسین بود و شهروندان همکاری خوبی با امدادگران حاضر در محل حادثه دارند.

اردشیر رستمی، فرماندار شهرستان مرزی پاوه توضیح داد که بر اثر نشت گاز در یکی از محلات شهر مرزی نوسود ۲ نفر از اعضای یک خانواده که مادر و کودک بودند، جان باختند.

وی تصریح کرد: ۸ نفر در ساختمان ساکن بودند که در کمتر از یک ساعت ۶ نفر را زیر آور بیرون آوردیم که متأسفانه ۲ نفر از آن‌ها فوت کردند و بقیه به بیمارستان منتقل شدند.

فرماندار پاوه افزود: تلاش عوامل مربوطه از سپاه، ارتش، نیروی انتظامی گرفته تا شهرداری، اورژانس و هلال احمر و سایر دستگاه های مربوطه برای پیدا کردن دیگر افراد همچنان ادامه دارد و همه عوامل پای کار هستند.

رستمی گفت: عملیات آواربرداری به سرعت در حال انجام است و برای ایمنی در کار، برق و گاز شهر نوسود قطع شده است.

به گفته وی در این حادثه به چند خودرو و خانه مجاور نیز خسارت هایی وارد شده است اما جزئیات دقیق تلفات جانی و مالی این حادثه پس از آواربرداری اطلاع‌رسانی می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز از اعزام تیم‌های تخصصی این جمعیت به همراه بالگرد برای کمک به حادثه‌دیدگان انفجار منزل مسکونی در شهر مرزی نوسود خبر داد.

فرزین معتمدی افزود: برای نجات حادثه دیدگان، بالگرد این جمعیت به همراه یک تیم آنست (سگ‌های زنده‌یاب) و ۲ تیم تخصصی جستجو و نجات در آوار به محل اعزام شدند.

به گفته وی با اطلاع از وقوع این حادثه تیم های عملیاتی هلال احمر شعبه پاوه، پایگاه سه راهی باینگان و پشتیبانی آنست بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از اعزام ۴ تن از مصدومان حادثه به بیمارستان خبر داد و گفت: براثر این حادثه تاکنون ۸ تن مصدوم و ۲ تن نیز جان خود را از دست دادند.

هومن رفیعی اظهار کرد: ضمن اعلام آماده‌باش به همه نیروهای عملیاتی اورژانس در منطقه؛ چهار دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولاس و یک فروند بالگرد به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: همچنین با دستور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شبکه‌های بهداشت و درمان منطقه و مراکز درمانی کرمانشاه جهت رسیدگی و انتقال مصدومین در آماده‌باش قرار گرفتند.