شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#قطار#تعداد#یزد#پزشکی قانونی#استان یزد

چرا آمار اجساد حادثه قطار دقیق نیست؛ احتمال کاهش تعداد فوتی‌ها!

چرا آمار اجساد حادثه قطار دقیق نیست؛ احتمال کاهش تعداد فوتی‌ها!

تسنیم نوشت: مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد با بیان اینکه آمار غیررسمی اعلام شده بر اساس تعداد کاورهای باقی‌مانده اجساد بوده است گفت: تعداد جانباختگان حادثه قطار مشهد به یزد کمتر از آمار اعلامی غیررسمی است.

فریبرز آیتی فیروزآبادی با بیان اینکه آماری که از مبادی غیر رسمی اعلام شده را رد می‌کنیم اظهار داشت: تعداد جانباختگان حادثه قطار مشهد به یزد کمتر از آمار غیررسمی اعلامی است.

وی گفت: کار شناسایی اجساد و معاینات تا ساعت سه بامداد امروز توسط همکاران ما در پزشکی قانونی انجام گرفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی یزد افزود: مواردی از فوتی‌ها که از طریق شناسایی خود بستگان میسر بود تفکیک شده است و مواردی که شناسایی آن‌ها به آزمایش DNA گره خورده است داستان متفاوتی دارند که آزمایشات مربوطه انجام گرفته است ولی تعداد فوتی‌ها از آنچه اعلام شده کمتر است.

آیتی تصریح کرد: ما از امروز صبح در تلاش هستیم تا ظهر اهراز هویت مواردی که امکان شناسایی توسط نزدیکان است انجام شود، دستور مقام قضایی نیز بر این مبنا است که کسانی که هویت‌شان به طور قطعی توسط بستگان درجه اول تایید می‌شود تحویل خانواده داده خواهد شد تا مراحل بعدی کار و خاکسپاری انجام شود.

وی ادامه داد: مواردی که هر گونه شکی نسبت به شناسایی اجساد و هویت وجود داشته باشد به آزمایش DNA موکول خواهد شد که در این خصوص هماهنگی‌های لازم برای انجام آزمایش و نمونه‌برداری‌ها برای این موضوع انجام گرفته است.

مدیرکل پزشکی قانونی یزد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیاز است نمونه‌های DNA به استان مجاور ارسال شود دو سه روز طول خواهد کشید.

آیتی افزود: کار تشخیص هویت متوفیان از صبح در حال انجام است و هشت جسد بر اساس شناسایی بستگان به طور قطعی انجام گرفته است.

وی گفت: اعلام تعداد و آمار دقیق فوتی تا پایان تکمیل فرآیند اهراز هویت وجود ندارد به این دلیل که تا پایان انجام آزمایش ممکن است که تعداد تغییر کند اما آنچه مسلم است تعداد اعلام شده به صورت غیر رسمی توسط مراجع دیگر خیلی بیشتر از واقعیت بوده است و این آمار بر اساس تعداد کاوری که حاوی اجساد بودند اعلام شده بود و تعداد اجساد این آمار نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی یزد خاطرنشان کرد: بقایی اجساد در ۲۱ کاور به یزد ارسال شده بود که این عدد اشتباها خبری شده بود و آمار جانباختگان کمتر از این عدد است.

آیتی تصریح کرد: اگر تا ساعت آینده در خصوص تعیین هویت باقی مانده اجساد به نتیجه قطعی رسیدیم کار را انجام می‌دهیم و گرنه باقی مانده اجساد برای شناسایی از طریق آزمایش DNA از خانواده‌ها نمونه‌گیری نموده و باقی‌مانده اجساد هم تعیین تکلیف و شناسایی خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

فرمان رئیسی برای تسریع در رسیدگی به حادثه قطار مشهد

۲۳۳۲۳۱