شهر خبر

وزارت خارجه تونس اعلام کرد؛

واکنش تونس به مذاکرات میان این کشور و اشغالگران

واکنش تونس به مذاکرات میان این کشور و اشغالگران

وزارت خارجه تونس به اخبار مربوط به تحرکات عادی سازی میان این کشور و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، تونس اخبار مربوط به مذاکرات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را قویاً رد کرد.

وزارت خارجه تونس در بیانیه ای اعلام کرد: آنچه برخی رسانه ها درباره مذاکرات دیپلماتیک میان تونس و اشغالگران اسرائیلی مخابره کرده است، ادعاهایی باطل است.

در این بیانیه آمده است: تونس در راستای برقراری روابط با رژیم اشغالگر حرکت نمی کند و این موضع رسمی و مردمی خواهد بود. رئیس جمهور تونس در مناسبتهای مختلف این موضوع را مورد تاکید قرار داده است و حامی برادران فلسطینی در مبارزه آنها تا زمان بازپس گیری حقوق مشروعشان است که در راس آن تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف قرار دارد.

وزارت خارجه تونس تاکید کرد: این قبیل شایعات با هدف خدشه وارد کردن وجهه تونس و موضع ثابت آن در حمایت از آرمان فلسطین منتشر می شود.

این در حالی است که رسانه صهیونیستی اسرائیل هیوم گزارشی منتشر کرده و مدعی شده بود که رئیس جمهور تونس برای نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی ابراز تمایل کرده است اما الجزایر سدی بزرگ در راه تونس در مسیر عادی سازی روابط است.

این رسانه به نقل از گاز اویگال رئیس اتحادیه جهانی یهود تونس آورده بود که تونس کشوری میانه رو و نسبتاً پیشرفته است اما در آن مخالفت قوی با عادی سازی روابط با اسرائیل وجود دارد.

رسانه صهیونیست مدعی شده بود: سال ۲۰۱۹ قیس سعید به عنوان رئیس جمهور تونس انتخاب شد. برخی می گویند که او به نزدیک شدن به اسرائیل تمایل دارد اما اسلام گرایان که همچنان قوی هستنند مانع مهمی در این روند هستند.