شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#پرسپولیسی

پیش بینی ها درست بود | پایان ژست تعصب و وفاداری یک پرسپولیسی

اخبار ۲‌ماه پیش قطری‌ها در مورد مدافع سابق پرسپولیس درست از آب درآمد.

خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان

به گزارش همشهری آنلاین، به تجربه ثابت شده اخباری که رسانه‌های کم‌شمار، اما موثق ورزشی در قطر منتشر می‌کنند، معمولا درست از آب درمی‌آید. خیلی مواقع آنها خبرهای مهمی را در مورد جابه‌جایی بازیکنان ایرانی در لیگ کشورشان منتشر می‌کنند که اگرچه در درجه اول به‌شدت تکذیب می‌شوند، اما به مرور زمان صحت آنها تأیید می‌شود. در واقع دلیلی هم ندارد یک رسانه قطری در مورد یک فوتبالیست ایرانی دروغ بنویسد. همه اینها را گفتیم تا یادآوری کنیم اخبار ۲‌ماه پیش قطری‌ها در مورد پیوستن شجاع خلیل‌زاده به الاهلی قطر درست از آب درآمد و این بازیکن رسما قراردادش را امضا کرد.
خلیل‌زاده ۲ سال پیش در انتقالی جنجالی از پرسپولیس جدا شد و به الریان قطر پیوست. او در آن زمان بسیار تلاش کرد این انتقال که آشکارا با انگیزه‌های مالی انجام شده بود، خللی در ادعاهای بی‌پایانش پیرامون تعصب به پرسپولیس وارد نکند. بنابراین شجاع پشت مهدی رسول‌پناه مدیرعامل وقت باشگاه سنگر گرفت و او را قربانی کرد. او می‌گفت بدرفتاری باشگاه باعث کوچش به قطر شده است، هرچند همان زمان هم نمی‌شد این حرف‌ها را باور کرد. بعد که جلوتر رفتیم، خلیل‌زاده بارها اعلام کرد به پرسپولیس برمی‌گردد. برآوردها حاکی از آن بود که این مدافع ۳۳ساله در پایان قراردادش با الریان دوباره به ایران برگردد، اما با نزدیک شدن به روزهای پایان آن قرارداد، ناگهان ماجرای علاقه الاهلی به جذب خلیل‌زاده پیش آمد. او آن زمان بهانه آورد که تحت قرارداد الریان است و باید به تیمی برود که آنها می‌خواهند. با این حال هواداران پرسپولیس اخبار مربوط به ترانسفر او به قطر را بازنشر کردند؛ آنچه نشان می‌داد خلیل‌زاده دو ساله بسته و بازیکن آزاد شده است. همزمان یک خبرنگار قطری هم این موضوع را تأیید کرد.
داستان ساده است؛ خلیل‌زاده می‌خواست در قطر بماند، اما همچنان آن ژست تعصب و وفاداری را از دست ندهد. او حالا در انتقالی که برای همه قابل پیش‌بینی بود به الاهلی پیوسته و البته این اتفاق به‌عنوان بازیکن آزاد، با تمایل کامل خود این بازیکن رخ داده است. بنابراین شجاع دست‌کم تا یک فصل دیگر دور از دسترس پرسپولیس خواهد بود. اصلا «فردا» را چه‌کسی دیده؛ شاید هم او دیگر فرصت پوشیدن پیراهن سرخ را به‌دست نیاورد.