شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نیجریه#نفت

۹ سند همکاری بین ایران و نیجریه امضا شد

9 سند همکاری بین ایران و نیجریه در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، نفت، کشاورزی، ورزشی و تجاری امضا شد

در اجلاس امروز تجاری ایران و نیجریه ۹ سند همکاری بین دو کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی گردشگری نفت کشاورزی ورزشی و تجاری امضا شد.

به گزارش مشرق،  ششمین اجلاس کمیسیون‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال نیجریه امروز با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت و زبیرو دادا وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه در تهران برگزار شد.

در این نشست، زبیرو دادا گفت: در روز جاری ملاقات‌هایی با معاون اول رئیس جمهور و سایر مقامات ایرانی داشتیم و مذاکرات بسیار خوبی انجام شد.

وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه افزود: همچنین از تمامی افرادی که در برگزاری ششمین اجلاس مشترک اقتصادی دو کشور همکاری داشتند، تشکر می‌کنم و از دولت جمهوری اسلامی ایران برای مهمان نوازی خوب تشکر می‌کنم.

وی اظهار داشت: از شما وزیر صمت به دلیل استقبال خوبی که از من و هیئت همراه داشتید، تشکر می‌کنم و می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و سلام گرم رئیس جمهور نیجریه را به دوست و برادر بزرگوارشان آقای رئیسی رئیس جمهور ایران ابلاغ کنم.

دادا بیان داشت: ما نهایت تلاش خودمان را در جهت حضور در ششمین کمیسیون مشترک دو کشور انجام دادیم و این در حالی است که هشت سال از آخرین دوره برگزاری کمیسیون های مشترک می گذرد که در آن دوره کمیسیون مشترک توافق نامه ها و آیین نامه های مختلفی با هدف تقویت و ارتقاء مناسبات دو کشور به امضاء رسید.

وی بیان داشت حضور مجدد ما در اینجا به منزله تعهدمان به اجرای توافقات و قراردادها است.

دادا اظهارداشت نیجریه اهمیت بالایی برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران قائل است، زیرا پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و اگر از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم به نفع دو کشور و ملت خواهد بود.

وزیر مشاور در امور خارجه نیجریه اظهار داشت روابط دوجانبه ایران و نیجریه طولانی مدت و صمیمی است و این روابط از سال ۱۹۷۶ بیشتر و صمیمی تر شده است.

وی اظهار داشت: کشورهای ایران و نیجریه در سطوح جانبه و بین‌المللی همکاری‌های خوبی داشته‌اند.

دادا گفت: علیرغم فرصتها و روابط نزدیک بین دوکشور اما روابط اقتصادی دو کشور رضایت بخش نیست و در نقطه خوبی قرار ندارد. با توجه به برگزاری ششمین دوره از کمیسیون مشترک دو کشور امیدوارم این کمیسیون به عنوان یک مبنا برای توسعه روابط اقتصادی ایران و نیجریه باشد.

در اجلاس امروز تجاری ایران و نیجریه ۹ سند همکاری بین دو کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی گردشگری نفت کشاورزی ورزشی و تجاری امضا شد.

منبع: فارس