شهر خبر

جنبش انصارالله:

دزدی دریایی باعث تشدید درد و رنج ملت می شود

دزدی دریایی باعث تشدید درد و رنج ملت می شود

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با فرستاده سازمان ملل متحد گفت: آتش بس باید در کاهش درد و رنج ملت یمن سهیم باشد و شهروند یمنی پیامدهای مثبت آن را در جریان اجرای بندهای آن لمس کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: دزدی دریایی و توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی باعث افزایش هزینه‌ها و تشدید درد و رنج ملت یمن می‌شود.

المشاط ادامه داد: ما بر ضرورت رسیدن کشتی‌ها به بنادر الحدیده بدون باج خواهی و دزدی دریایی و اقدامات ناقض بندهای آتش بس انسانی تاکید می‌کنیم و اینکه دشمن باید به اجرای کامل بندهای آتش بس پایبند باشد.

وی افزود: لغو مکرر پروازهای برنامه ریزی شده از طریق فرودگاه بین المللی صنعا، زیر پا گذاشتن آشکار آتش بس انسانی توسط ائتلاف متجاور سعودی است و همچنین لغو ناگهانی پروازها شهروندان را از مزایای این آتش محروم می‌کند.

المشاط با تاکید بر اینکه ما بر ضرورت تعیین جدول زمانی پروازها در زمان آتش بس و عدم لغو آن بدون هیچگونه توجیه و بهانه‌ای تاکید می‌کنیم، گفت: آنها می‌خواهند آتش بس به طور کامل اجرا بشود و در عین حال شهروند یمنی هیچ بهره‌ای از آن نبرد و هیچ باری از دوش ملت برداشته نشود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: درد و رنج کارمندان دولت به دلیل توقف پرداخت حقوق‌ها ادامه دارد، این در حالی است که سارقان ثروت‌های نفتی و گازی این کشور را آشکار و به طور مستقمر سرقت می‌کنند. ما بر ضرورت ایفای نقش سازمان ملل متحد و اعمال فشار به طرف مقابل جهت رفع همه نیازها از طریق ثروت‌های نفتی، گازی و عوارض گمرکی و مالیاتی تاکید می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما خواهان کاستن از درد و رنج شهروندان در تعز و سایر استان‌های یمن هستیم که دشمن و مزدوران آن عامل این سختی‌ها هستند.

از سوی دیگر یحیی الراعی رئیس مجلس یمن نیز گفت: ائتلاف متجاوز به نقض آتش بس و ما شاهد هیچ گونه واکنش و محکومیتی از جانب شورای امنیت و سازمان ملل متحد نبودیم.