شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آفریقا#نیجریه

فاطمی‌امین:

حجم روابط تجاری ایران و نیجریه در ۹ ماه گذشته ۳۰۰ درصد رشد کرده است

حجم روابط تجاری ایران و نیجریه در 9 ماه گذشته ۳۰۰ درصد رشد کرده است

وزیر صنعت گفت: نیجریه بزرگترین اقتصاد در آفریقا است و روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی فرهنگی و سیاسی گسترده است.

به گزارش مشرق، سید رضا فاطمی امین امروز در ششمین کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال نیجریه گفت: نیجریه بزرگترین اقتصاد در آفریقا است و روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی فرهنگی و سیاسی گسترده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه دو کشور ایران و نیجریه عضو اوپک هستند، گفت: با این حال، روابط اقتصادی دو کشور متاسفانه به اندازه روابط سیاسی و فرهنگی پیشرفت نکرده است.

وی اظهار داشت: تجارت خارجی کشور نیجریه در حدود ۱۰۰ میلیارد دلار و حجم تجارت خارجی ایران حدود ۱۲۰ میلیارد دلار است، روابط تجاری دو کشور ایران و نیجریه در سال گذشته، حدود ۱۲۵ میلیون دلار بوده است.

فاطمی امین بیان داشت: البته در ۹ ماه گذشته حجم روابط تجاری دو کشور ایران و نیجریه در حدود ۳۰۰ درصد رشد کرده است.

وی اظهار داشت: اقتصاد دو کشور مکمل یکدیگر است و ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که نیجریه می‌تواند از آن استفاده کند.

فاطمی امین اظهار داشت: ما باید به سرعت ظرفیت‌های همدیگر را بشناسیم و بتوانیم یک نقشه را ترسیم کنیم.

فاطمی امین اظهار داشت: برای رسیدن  به اهدافتان دو مهلت تعیین کنیم، یکی مهلت یک ماهه برای اینکه چند محصول به سبد مبادلات کشور اضافه شود و مهلت سه ماهه دیگری تعیین شود تا نقشه راه برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور تهیه شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار داشت در گام اول برای توسعه روابط تجاری باید رفت و آمد بین دو کشور  تسهیل شود و لذا لازم است، خطوط هوایی بین ایران و نیجریه شکل بگیرد.

منبع: فارس