شهر خبر

بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از مجموعه دانش بنیان صبح پارلار آسیا در تبریز/ عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه جهش تولید به صورت مستمر تحت نظارت قرار گیرد

بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از مجموعه دانش بنیان صبح پارلار آسیا در تبریز/ عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه جهش تولید به صورت مستمر تحت نظارت قرار گیرد

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جریان سفر استانی به تبریز از مجموعه دانش بنیان صبح پارلار آسیا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بردهای الکترونیکی لوازم خانگی بازدید و مشکلات این شرکت را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ذبیح‌الله خدائیان پس از بازدید از بخش‌های مختلف، در نشستی با رئیس هیات مدیره و برخی از مدیران این شرکت تاکید کرد؛ در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، همه دستگاه‌ها باید هرچه در توان دارند برای توسعه و رشد شرکت‌های دانش بنیان به کار گیرند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر قوانین خوبی پیرامون کمک به تولید و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت‌ این شرکت‌ها به تصویب رسیده، از تشکیل ۱۲ جلسه کارگروه ملی حمایت از تولید دانش بنیان و صیانت از نخبگان و بررسی مشکلات شرکت‌های مختلف دانش بنیان خبر داد.

وی افزود: اعضای این کارگروه در مرکز تاکنون چهار بازدید و در استان‌ها ۶۱ بازدید از پارک‌های علم و فناوری داشته‌ و مشکلات را بررسی کرده‌اند.

خدائیان به احصای تکالیف دستگاه‌ها در زمینه حمایت از تولید دانش بنیان از سوی سازمان بازرسی اشاره کرد.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با ابراز خرسندی از اقدامات شرکت صبح پارلار آسیا در جذب و بکارگیری نخبگان، عملکرد مطلوب این شرکت دانش بنیان در حوزه حمایت از تولید ملی را  مورد اشاره قرار داد و با طرح این سوال که چرا باید با وجود چنین شرکت‌‌هایی در کشور به دنبال وارد کردن قطعات خودرو از خارج از کشور باشیم، گفت: برخی از خودروها به دلیل کمبود یک قطعه مدت‌ها در پارکینگ‌ها نگهداری می‌شوند درحالیکه این شرکت و برخی شرکت‌های دیگر می‌توانند در صورت حمایت دولت و دستگاه‌های اجرایی قطعات مورد نیاز  کشور را تولید و مشکل کمبود قطعات خودرو را مرتفع کنند.

خدائیان به همه معاونان و بازرسان کل و امور سازمان بازرسی ماموریت داد که در راستای نظارت بر اجرای صحیح قانون، اقدامات دستگاه های اجرایی را در زمینه جهش تولید به صورت مستمر مورد نظارت قرار دهند و تاکید کرد: باید تکالیف دستگاه‌ها در ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان رصد و ضمن نظارت و بازرسی، در صورت احراز ترک فعل توسط مراجع مذکور، مراتب به مراجع ذیصلاح منعکش شود.

جعفر صبحی، رئیس هیات مدیره شرکت صنایع صبح پارلار آسیا و عضو هیات علمی دانشگاه تبریز نیز در ابتدای این نشست به تشریح اقدامات این شرکت دانش بنیان پرداخت.

انتهای پیام