شهر خبر

عکس | ثبت تصاویر لحظه سرقت بانک ملی | جزئیات فعالیت دوربین‌های شهری تهران پس از حمله سایبری

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: تمام دوربین‌های شهرداری تهران با وجود حواشی‌های مطرح شده فعال است و تصاویر سرقت از بانک ملی در خیابان انقلاب نیز در آن ثبت شده است.

مانتیورینگ دوربین‌های شهر تهران

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، پوریا علیمردانی در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران از مجموعه کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه تمام دوربین‌ها به صورت زنده معابر، خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را به صورت کامل پوشش می‌دهند، توضیح داد:  ۱۵۰۰ دوربین در سطح شهر تهران مستقر است که شاید تعدادی از آنها به دلایلی نقص فنی داشته باشند، اما اکثر آنها  فعال هستند و تصاویر به صورت زنده پوشش داده می‌شود.

او افزود: در برخی اخبار اعلام شده بود که اطلاعات و تصاویر حذف و پاک شده است که این موضوع را تکذیب می‌کنم.

علیمردانی با اشاره به اینکه تصاویر سرقت بانک ملی شعبه دانشگاه توسط دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک تهران ثبت شده است، افزود: هر چند این تصاویر از پشت شاخه‌های درخت ضبط شده است اما در اختیار مراجع و مسئولین ذی‌ربط قرار گرفته و تصاویر اشاره شده در ساعت ۱۲:۱۰ دقیقه بامداد جمعه ضبط شده است.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران ضمن رد هرگونه حمله سایبری و هک دوربین‌های سطح شهر تهران تاکید کرد: به هیچ عنوان در این چند روزه تصاویر دوربین‌ها قطع نشده است. همچنین اطلاعات  گذشته نیز در مجموعه شرکت کنترل ترافیک تهران موجود است که از جمله آن می‌توان به تخلفات رانندگی اشاره کرد.