شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عراق#عدم#نظارت#پروازهای#فراز#اشتباه#فاحش#است

عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق:

عدم نظارت بر پروازهای آمریکا بر فراز عراق اشتباه فاحش است

عدم نظارت بر پروازهای آمریکا بر فراز عراق اشتباه فاحش است

عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق به موضع گیری درباره تحرکات مشکوک عراق بر آسمان عراق پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، احمد رحیم عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق به موضع گیری درباره تحرکات مشکوک عراق بر آسمان عراق پرداخت.

وی درباره عدم نظارت بر پروازهای آمریکایی در عراق هشدار داد و آنرا اشتباه فاحش توصیف کرد.

رحیم تاکید کرد: نظارت بر پروازهای هوایی آمریکا از پایگاههای عین الاسد و الحریر در عراق انجام نمی شود.

وی گفت: آمریکا از بند توافق راهبردی با عراق که به آن اجازه ورود به آن بدون اطلاع را می دهد، سوءاستفاده می کند و این اشتباه فاحشی محسوب می شود.

رحیم تاکید کرد: باید این بند توافق موجب بازنگری قرار گیرد و واشنگتن را ملزم به رعایت قوانین عراق و پایبندی به آن کند زیرا بسیاری از مشکلات در نتیجه عدم پایبندی و احترام نگذاشتن به حاکمیت عراق است.

گفتنی است که نیروهای آمریکایی در پایگاههای عین الاسد و الحریر در داخل عراق مستقر هستند و روزانه دهها پرواز به مناطق مختلف در داخل و خارج عراق از این پایگاهها انجام می شود که عراقیها اطلاعی از آن ندارند.

منابع عراقی اخیرا اعلام کردند: نیروهای آمریکایی بر اساس اطلاعات موجود، در ماه مه گذشته 60 پرواز انجام داده‌اند که طی آن دهها نفر و نیز مقادیر زیادی بار را بدون اطلاع مقامات عراقی جابجا کرده‌اند. آزادی عمل هواپیماهای آمریکایی در پایگاه الحریر و انتقال افراد و کالا از سوی آنها بدون هیچ گونه نظارتی به مثابه نقض حاکمیت عراق و امنیت ملی عراق است که باید مقامات امنیتی عراق آنرا مورد توجه قرار دهند.