شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وانت آریسان

خطوط تولید وانت آریسان 2 راه اندازی شد

با دریافت تاییدیه ها و مجوزهای لازم، تولید انبوه وانت آریسان 2، محصول جدید ایران خودرو خراسان به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت در این باره اظهار داشت: مراحل راه‌اندازی و تجهیز خطوط تولید جدید و اخذ مجوزها و تائیدیه‌های لازم همزمان با میلاد امام رضا ( ع)  آغاز خواهد شد. فرآیند تولید وانت آریسان ۲ با نظارت کامل نمایندگان معاونت‌های تحقیقات، طراحی و تکوین محصول و نیز کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو در کارخانه ایران خودرو خراسان انجام شده است.

 

بیژن زاهدی فرد، روابط عمومی شرکت ایران خودرو خراسان گفت: وانت آریسان 2 مجهز به موتور جدید XU7P است. این خودرو استاندارد آلایندگی یورو پنج را پاس کرده و جزو یکی از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو است که توانسته است همه استانداردهای لازم را با نمره مطلوب اخذ کند.

وی افزود: تولید این محصول با تعداد روزانه ۲۰ دستگاه آغاز خواهد شد و امیدداریم به مرورزمان با جذب نیروی انسانی مورد نیاز که برای ۴۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد، در پایان سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» به هدف ۴۰ هزار دستگاه در سال، دست پیدا کنیم.

سال گذشته، مدیر پروژه تولید وانت آریسان ۲ در این شرکت، خبر از آغاز مرحله تولید آزمایشی ۳۰ دستگاه از این محصول از هفته اول آبان ماه داده بود. 
محمود شهابی مقدم اعلام کرده بود که جیگ ها، فیکسچرها و گان‌ها، انجام تست مخرب و غیر مخرب، اندازه‌گیری دقیق سه بعدی و تطبیق ابعاد بدنه خودرو با نقشه اصلی در سالن بدنه‌سازی، آزمون رنگ‌پذیری خودرو و تنظیم ربات‌های پاشش برای رنگ‌آمیزی بدنه آریسان در سالن رنگ و در نهایت مونتاژپذیری قطعات و تولید نهایی خودرو در سالن مونتاژ از مهم‌ترین اقدامات مرحله تولید آزمایشی در سالن‌های تولیدی شرکت ایران خودرو خراسان است.
مدیر واحد مهندسی شرکت ایران خودرو خراسان همچنین گفته بود: آخرین خودروهای تولیدی در این مرحله برای طی آزمون‌های کیفی به مراجع ذی‌ربط تحویل داده می شود و بعد از دریافت مجوزهای لازم، تولید انبوه این خودرو آغاز خواهد شد.