شهر خبر

انتقاد شدید سرمربی تیم ملی لهستان از فدراسیون جهانی والیبال

انتقاد شدید سرمربی تیم ملی لهستان از فدراسیون جهانی والیبال

سرمربی تیم ملی والیبال لهستان گفت: فدراسیون جهانی آن طور که دوست دارد، تصمیم می‌گیرد و مشاوران آن هم برنامه‌سازان تلویزیون هستند که اصلا کاری با والیبال ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نیکولا گربیچ، سرمربی صربستانی تیم ملی والیبال لهستان در آغاز لیگ ملت‌های والیبال 2022 از برنامه‌ریزی فدراسیون جهان در برگزاری مسابقات، انتقاد کرد.

گربیچ که تیمش در نخستین بازی به مصاف آرژانتین خواهد رفت، اظهار داشت:‌ اسپانسرها اصرار دارند که لیگ هر چه طولانی‌تر برگزار شود. چند روز بعد از پایان لیگ، لیگ ملت‌های والیبال آغاز خواهد شد و سپس باید به سراغ مسابقات قهرمانی جهان برویم. جالب است که فدراسیون جهانی می‌خواهد، مسابقات قهرمانی جهان را هر سال برگزار کند.

سرمربی تیم ملی لهستان ادامه داد: بعضی‌ها می‌گویند چون بازیکنان پول زیادی می‌گیرند باید هر چقدر ممکن است بازی کنند. این درست نیست. آنها به چند هفته استراحت نیاز دارند تا باتری‌هایشان بعد از لیگ، شارژ شود. در حال حاضر، تمایل ما برای هر گونه تغییری مثل جنگ داود با جالوت (آدم با غول) است. خیلی دوست دارم با مسئولان FIVB صحبت کنم تا کمی استراحت به بازیکنان بدهند.

اسطوره والیبال صربستان در مورد کاهش زمان شروع بازی از منطقه سرویس گفت:‌ زمان زدن سرویس از 20 به 15 ثانیه کاهش پیدا کرده است. ما این طرح را در فینال جام حذفی ایتالیا امتحان کردیم ولی خوب نبود. این موضوع را به فدراسیون جهانی گزارش دادیم. کاهش زمان شروع بازی، باعث از بین رفتن تمرکز بازیکنان می‌شود. در حالی که تمرکز، عنصر کلیدی یک مسابقه است.

وی در پایان گفت:‌ فدراسیون جهانی آن طور که دوست دارد، تصمیم می‌گیرد و مشاوران آن هم برنامه‌سازان تلویزیون هستند که اصلا کاری با والیبال ندارند.

انتهای پیام/