شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست

اقدامات سازمان محیط زیست برای مقابله با ریز گردها

اقدامات سازمان محیط زیست برای مقابله با ریز گردها

رئیس سازمان‌محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص ساماندهی گرد وغبار توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «علی سلاجقه»  رئیس سازمان‌محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص ساماندهی گرد وغبار گفت: در نشستی که با سفرای پانزده گانه داشتیم موضوعات مربوط به آلاینده‌ها و گرد و غبار مطرح شد. هفته آینده در این خصوص سفری به کشور امارات،ترکیه و کویت خواهم داشت تا هم موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم و هم پیش درآمدی بر نشست وزرای محیط زیست باشد.

وی با بیان این‌جمله که در حال حاضر ترکیه که پیش از این مشکلی با ریزگردها نداشت، در روزهای گذشته دچار مشکل گرد و غبار شد تصریح کرد: همه کشورها به این نتیجه رسیدند که دبیرخانه متمرکزی برای حل مشکل گرد و غبار تشکیل شود که جمهوری اسلامی ایران کارهای مقدماتی آن را شروع کرده است. امیدواریم در نشست وزرای محیط زیست، برای یک میثاق‌نامه منطقه‌ای تفاهم صورت گیرد.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوربرای همکاری های منطقه ای گفت: رئیس جمهور در شورای عالی محیط زیست تأکید کرد که باید همکاری منطقه‌ای شکل بگیرد و در این راستا سفرهایی به عراق و سوریه داشتم و مقامات این کشورها در جریان مذاکرات موافق بودند که باید اقدامی میدانی و عملیاتی برای حل مشکل انجام شود.

رئیس سازمان محیط زیست درباره دستاوردهای سفرش به عراق و سوریه توضیح داد: این سفر برای شناسایی کانون‌های گرد و غبار انجام شد و اولین دستاورد آن هم این بود که از فضای تفاهم‌نامه‌نویسی برای حل مشکلات خارج و وارد فضای عملیاتی شدیم.

سلاجقه افزود: رویکرد مثبتی است که کشورها پذیرفتند باید کار میدان انجام شود و تفاهم‌نامه‌ها کارگشا نیست، در همین راستا مقرر شد کارگروه‌های مشترکی در سطح وزرای جهاد کشاورزی و نیرو تشکیل شود تا با ادامه این جلسات به یک نقشه عملیاتی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام