شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مترو تهران#ایستگاه

افتتاح یک‌صد و چهل و سومین ایستگاه شبکه مترو تهران

افتتاح یک‌صد و چهل و سومین ایستگاه شبکه مترو تهران

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: ایستگاه شهدای هفده شهریور در خط ۷ مترو تهران به‌عنوان یک‌صد و چهل و سومین ایستگاه شبکه مترو تهران هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت ثامن‌الحجج امام رضا (ع)، به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار کرد: ایستگاه شهدای هفده شهریور که در تقاطع بلوار قیام و خیابان ۱۷ شهریور واقع شده، چهارمین ایستگاهی است که در دوره کنونی مدیریت شهری افتتاح می‌شود. این ایستگاه در منطقه ۱۲ قرار داشته و ایستگاهی تبادلی با خط ۶ به شمار می‌آید. کار ساخت ایستگاه از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و حالا موعد بهره‌برداری از آن فرارسیده است.

وی افزود: افتتاح ایستگاه شهدای هفده شهریور و جمع‌آوری کارگاه عملیات عمرانی آن، به معنای آزادسازی بخش باقی‌مانده از بلوار قیام پس از حدود ۹ سال انتظار مردم محلی است و این بلوار در شکل جدید خود که به امکانات ویژه‌ای مجهز شده است، به طور کامل بازسازی و بازگشایی می‌شود. 

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری ۲ ایستگاه میدان کتاب و شهید دادمان در خط ۷ افتتاح خواهد شد، معماری خاص ایستگاه شهدای هفده شهریور را وجه تمایز آن با دیگر ایستگاه‌های خط مذکور توصیف و اظهار امیدواری کرد مردم صبور پایتخت، این هدیه مدیریت شهری را پس از سال‌ها انتظار پذیرا باشند.

 

انتهای پیام