شهر خبر

اسامی مصدومان حادثه قطار مشهد - یزد | برخی اجساد قابل شناسایی نیستند | قطع دست و پای مسافران | وزیر کشور راهی محل حادثه شد

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی، برخی جزئیات حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در محور طبس_یزد را اعلام کرد.

مصدوم - حادثه قطار طبس

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابوالحسم میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی درباره علت وقوع حادثه خروج قطار مسافربری از ریل در استان خراسان جنوبی گفت: علت این حادثه در دست بررسی است و پس از مشخص شدن قطعا اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: بلافاصله بعد از وقوع حادثه با دستور استاندار، تمام دستگاه‌های امدادی و بحران به محل حادثه اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۷ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳ بالگرد امدادی از یزد، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: تا این لحظه ۲۵ مصدوم حادثه با ۷ دستگاه آمبولانس به بیمارستان شهر طبس اعزام شده‌اند و تعداد جراح و ارتوپد از مرکز استان تامین شده است تا امدادرسانی و خدمات‌رسانی به این مصدومان با سرعت انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به شدت جراحت حادثه و اینکه برخی از اجساد هموطنان متاسفانه قابل شناسایی نیست و قطع دست و پا داشته‌ایم تا این لحظه آماری که مدیریت بحران استان تایید می‌کند، تعداد ۷ کشته است که البته این آمار ممکن است افزایش پیدا کند.

اعلام اسامی مصدومان

اسامی مصدومان حادثه قطار مشهد - یزد اعلام شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با همراهی سرپرست معاونت درمان دانشگاه صبح امروز به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس (ره) رفت و دستور بسیج تمامی امکانات، تجهیزات و تیم‌های تخصصی درمانی برای مداوای مجروحین حادثه خروج قطار مسافربری مشهد - یزد را صادر کرد.

سیدمحمد موسوی میرزایی در تماس تلفنی با وزیر بهداشت با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی شامل سی تی اسکن و سونوگرافی از مصدومان و رسیدگی‌ها رائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌های معین در بیرجند و فردوس برای اقدامات درمانی خبر داد.

گفتنی است تا این لحظه ۴۰ مصدوم در بیمارستان طبس پذیرش شدند و متاسفانه تاکنون ۱۷ نفر بر اثر این سانحه در محل حادثه فوت کردند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور اسامی ۴۳ مصدوم حادثه خروج از ریل قطار مشهد به یزد را اعلام کرد.

اسامی مصدومان به شرح ذیل است:

وزیر کشور راهی محل حادثه شد

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، خواستار حضور در محل حادثه قطار مسافری در طبس و ارسال سریع امکانات لازم برای رسیدگی به حادثه دیدگان شد.

احمد وحیدی صبح امروز در تماس تلفنی با جواد قناعت ضمن گرفتن آخرین گزارش ها از حادثه واژگونی قطار مسافری در طبس، از استاندار خواست به سرعت خود را به محل حادثه برساند.

وی همچنین از زمان وقوع این حادثه در تماس با رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس اورژانس، مدیرعامل راه آهن و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت این حادثه را جویا شد.

بر اساس دستور وزیر کشور، یک بالگرد امداد رسان هم به محل حادثه اعزام شده است تا مصدومان هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی منتقل شوند.

هم اکنون استاندار خراسان جنوبی در محل حادثه حضور دارد و وحیدی نیز برای تسریع در روند رسیدگی به این حادثه، در حال سفر به منطقه است.

منبع: ایسنا، ایلنا، ایرنا